5 zasad budowania zaplecza linków, które często są lekceważone

Data wpisu: 06.07.2017
Zdjęcie główne #1301 - 5 zasad budowania zaplecza linków, które często są lekceważone

Jako właściciel firmy i strony internetowej z pewnością wiesz, jak ważna jest pozycja Twojej witryny w wyszukiwarce. Google to obecnie największa sieć reklamowa, która pozwala dotrzeć ze swoją ofertą do precyzyjnie wybranej grupy docelowej. Wysoka pozycja w wyszukiwarce na ważne frazy daje gwarancję większego zainteresowania usługami. Jak to osiągnąć? Jednym z kluczowym zadań jest zbudowanie zaplecza linków prowadzących do Twojej strony. Nie napisaliśmy nic nowego, ale zauważyliśmy, że wciąż popełniane są te same błędy, które torpedują działania SEO. Poznaj 5 najważniejszych zasad budowania zaplecza linków, o których albo się nie pamięta, albo je lekceważy.

  1. Dobre źródło linków – trudno zrozumieć, dlaczego nadal wiele firm zajmujących się pozycjonowaniem stron, wciska swoim klientom „obowiązek” budowania zaplecza linków w oparciu o tzw. katalogi. Są to witryny o zerowej jakości merytorycznej, stworzone tylko po to, aby z nich linkować. Czasami to działa, ale jest także niebezpieczne, bo Google stale walczy z takimi praktykami i przy okazji kolejnych aktualizacji algorytmu obniża ranking stron bazujących na linkach z katalogów.
  2. Linkowanie ze stron powiązanych tematycznie – jako agencja reklamowa bardzo byśmy chcieli, aby linki do naszej strony były umieszczane na stronach np. portali o marketingu czy blogach konkurencji. Dla użytkownika tych stron jest to bowiem zupełnie czytelne i istnieje duża szansa, że zechce on kliknąć w link, aby zapoznać się z naszą ofertą. Czy podobnie postąpi osoba przeglądająca portal o wędkowaniu? Jest to bardzo wątpliwe. W takiej sytuacji link jest, ale jakby go nie było.
  3. Linkowanie z własnego zaplecza – stworzenie własnego zaplecza linków (np. uruchomienie bloga pod zewnętrzną domeną) to świetny sposób na link building, szczególnie dla firm działających w jakiejś niszy. Łączymy tutaj dwie korzyści: poprzez tworzenie dobrych treści budujemy wiarygodność marki i zwiększamy jej atrakcyjność w oczach czytelników, a także możemy linkować do strony głównej i jest to dla wszystkich czytelne.
  4. Wybór stron, z których warto linkować – linków nie należy umieszczać w miejscach przypadkowych, ponieważ na dłuższą metę jest to zupełnie bez sensu. O wiele większą wartość ma link umieszczony na wartościowym, popularnym portalu tematycznym (dodatkowo związanym merytorycznie z działalnością firmy), niż 10 linków umieszczonych w słabym katalogu. Strategię link buildingu należy więc rozpocząć od opracowania listy stron/portali, na których warto umieścić link.
  5. Media społecznościowe – są niezwykle pomocne w budowaniu zaplecza linków, ponieważ w social media świetnie funkcjonuje zasada viralu, czyli przekazywania sobie jakiejś treści w masowy sposób. Schemat wygląda tak: na blogu firmowym pojawia się super wpis → link trafia do mediów społecznościowych → użytkownicy są zachwyceni artykułem, więc przekazują go swoim znajomym → w krótkim czasie link jest już na setkach profili.

Walcząc o pozyskanie jak największej liczby linków nie warto lekceważyć powyższych zasad. Stosowanie się do nich niekoniecznie przyspieszy cały proces, ale da gwarancję, że linki będą wartościowe i rzeczywiście wpłyną na poprawienie pozycji witryny w Google.

Autor wpisu: Soluma

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.