Co wpływa na pozycję filmu na YouTube?

Data wpisu: 16.06.2017
Zdjęcie główne #1289 - Co wpływa na pozycję filmu na YouTube?

YouTube już od dawna nie jest wyłącznie centrum rozrywki. To gigantyczna machina marketingowa, którą wiele firm próbuje wykorzystać w celach czysto promocyjnych. Narodził się nawet pewien mit głoszący, że wystarczy wrzucić jakiś film związany z marką na YT, a wzrost zainteresowania firmą będzie niebotyczny. To oczywiście daleko idące uproszczenie. Trzeba bowiem zacząć od zrozumienia ważnej kwestii: filmy znajdujące się na 3, 4 czy 10 stronie wyników wyszukiwania cieszą się marginalnym zainteresowaniem i nie przynoszą profitów, czy to finansowych, czy wizerunkowych. Co w takim razie wpływa na pozycję wideo na YouTube? Oto 5 najważniejszych elementów.

  1. Prawidłowy, atrakcyjny tytuł filmu - „Reklama nowego BMW serii 5” czy „Zobacz, jak nowe BMW serii 5 rozpędza się do setki” - który tytuł jest Twoim zdaniem bardziej atrakcyjny? Oczywiście, że ten drugi. Tym samym zwiększa on szansę na to, że użytkownicy będą chcieli obejrzeć film, a im będzie ich więcej, tym wyższa pozycja wideo na YouTube.
  2. Miniatura – czyli obrazek wyświetlający się przy linku do filmu. Im atrakcyjniejszy, tym większa konwersja, nie ma tutaj żadnej specjalnej filozofii. Miniatura powinna być ponadto czytelna, a więc odpowiednio skompresowana. Dobrze będzie uzupełnić ją jakimś zachęcającym hasłem.
  3. Dobry opis filmu – powinien w skrócie opisywać, co użytkownik zobaczy na filmie. Tym samym opis na YouTube spełnia trochę funkcję meta description w wyszukiwarce Google. Bardzo ważne jest to, aby w opisie umieścić frazy kluczowe dla danego filmu. Z punktu widzenia interesu firmy dobrym pomysłem będzie również umieszczenie linku prowadzącego do strony przedsiębiorstwa lub np. do firmowego bloga.
  4. Tagi – na YouTube mają ogromne znaczenie. Każdy film powinien zostać odpowiednio otagowany przy użyciu słów kluczowych kojarzących się z daną tematyką, a tym samym przyciągających użytkowników i pozwalających robotom YouTube polecać im filmy odpowiadające ich zainteresowaniom.
  5. Zoptymalizowana nazwa pliku wideo – zasady SEO na YouTube są bardzo zbliżone do tych obowiązujących w wyszukiwarce Google. Trzeba zadbać o każdy drobiazg, a więc także umieszczenie słów kluczowych w tytule pliku wideo.

Spełnienie wszystkich tych kryteriów daje gwarancję, że film został prawidłowo zoptymalizowany i jest gotowy do wyświetlania go w wynikach wyszukiwania YouTube. Prawdziwa zabawa zaczyna się jednak później, ponieważ największy wpływ na pozycję wideo mają takie parametry, jak: liczba odsłon, czas oglądania filmu, liczba subskrypcji kanału czy wsparcie w mediach społecznościowych.

Firma chcąca promować się na YouTube musi znać te zasady – w przeciwnym razie każda kampania będzie skazana na porażkę.

Autor wpisu: Soluma

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.