Tworzenie wartościowych treści na stronę internetową czy blog firmowy jest podstawą działań marketingowych w sieci. Bez tego nie masz co liczyć na zwiększenie zasięgu witryny w wyszukiwarce – i nie daj sobie wmówić, że jest inaczej. Dla Google ważne jest jednak nie tylko to, o czym traktuje tekst, ale także jego struktura. Treść, która „robi dobrze” stronie internetowej powinna być wzbogacona m.in. o linki wewnętrzne i zewnętrzne, co pozytywnie wpływa na funkcjonalność witryny i ułatwia życie czytelnikom. Aby móc prawidłowo umieszczać linki w tekstach, musisz zapoznać z terminem anchor text. Co to takiego? Już wyjaśniamy.
Po prostu fragment tekstu zamieszczonego na stronie internetowej, pod którym kryje się link odsyłający do innej strony czy podstrony serwisu. Stosowanie anchorów jest niezbędne w sytuacji, gdy zależy nam na tym, aby tekst był maksymalnie przejrzysty. To również podstawowa technika optymalizacji treści pod kątem SEO. Odnośniki ułatwiają nawigację w obrębie strony, są również wychwytywane przez roboty wyszukiwarki, co pozytywnie wpływa na ocenę tekstu i tym samym witryny.
Anchor tekst z reguły wyróżnia się na tle pozostałej części tekstu. Zwykle jest podkreślony, pogrubiony oraz oznaczony innym kolorem. Dzięki temu użytkownik może go łatwo namierzyć, najechać na niego kursorem myszki i dowiedzieć się, gdzie odsyła link.
Podczas tworzenia tekstu na stronę internetową i jego optymalizowania stosuje się różne typy anchorów – w zależności od tego, czego wymaga dana publikacja. Mamy więc:
Obecnie niewskazane jest tworzenie anchorów URL, powoli odchodzi się też od zakotwiczeń brandowych. Umieszczenie linku pod naturalnym fragmentem tekstu jest najkorzystniejsze, ponieważ nie wybija czytelnika z rytmu i nie burzy struktury artykułu czy opisu produktu. Nie trzeba się przy tym martwić, że roboty Google nie odnajdą takiego linku – na pewno sobie z tym poradzą, a dodatkowo docenią stronę za publikowanie tekstów wysokiej jakości, nieprzesyconych sztucznym i nachalnym linkowaniem.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.