Data wpisu: 17.08.2017

Dlaczego MUSISZ moderować komentarze na swoim blogu?

Prowadzenie bloga firmowego to świetny sposób na zwiększenie atrakcyjności strony i jej widoczności w wyszukiwarce. Blogować chcą dziś wszyscy, na czym korzysta Internet, ponieważ stale przybywa w nim wartościowych treści. Ilekroć uruchamiamy blog dla klienta, spotykamy się z pytaniem: czy warto udostępniać opcję komentowania wpisów? To dość złożony temat, szczególnie w kontekście odpowiedzialności właściciela strony za treść tych komentarzy.

Komentarze mają moc wizerunkową

O popularności wpisu blogowego z reguły świadczy to, ile komentarzy zostawili pod nim użytkownicy. Można więc to wykorzystać w celach wizerunkowych. Działa tutaj zasada kuli śnieżnej i psychologia tłumu. Jeśli widzimy, że ktoś już skomentował wpis, to znacznie chętniej sami zostawimy pod nim komentarz.

Komentarze, szczególnie te pozytywne, podbudowują wiarygodność autora. Czasami pozwalają uzupełnić treść, co ma wartość samą w sobie. Nie bez znaczenia jest także możliwość nawiązania interakcji z czytelnikami – w ten sposób firma pokazuje, że słucha swoich klientów, chętnie odpowiada na ich pytania i rzeczywiście troszczy się o merytoryczną wartość swojej twórczości blogowej.

Co z komentarzami negatywnymi? Też są potrzebne, ponieważ dają możliwość odpowiedzenia na pewne podjęte przez użytkownika kwestie. Dlatego nie ma sensu całkowicie odrzucać takich komentarzy na etapie moderacji. Chyba że są to komentarze wulgarne i szkalujące inne osoby. Tutaj kłania się już odpowiedzialność właściciela strony.

Użytkownicy obrażają innych w komentarzach? Ty za to odpowiadasz!

W 99,9% przypadków wulgarne i szkalujące komentarze są zostawiane przez osoby ukrywające się za fałszywą tożsamością. Podają nick, zmyślony adres e-mail i dają upust swojej frustracji. Tak zwany hejt jest poważnym problemem w sieci, który może pojawić się także na Twoim blogu firmowym.

Jako właściciel strony masz obowiązek moderować komentarze pojawiające się pod wpisami czy artykułami. Z prawnego punktu widzenia osoba, która poczuła się pomówiona przez jakiegoś użytkownika, może pociągnąć Cię za to do odpowiedzialności. Jednak tylko pod pewnymi warunkami.

Za szkalującą treść komentarzy odpowiada właściciel strony, który:

  • Znał treść komentarza przed jego opublikowaniem,
  • Wiedział, że komentarz jest pomówieniem,
  • Nie usunął komentarza niezwłocznie po tym, jak osoba, która poczuła się pomówiona, zażądał tego od niego.

Dlatego jeśli zdecydujesz się na uruchomienie opcji komentowania na swoim blogu firmowym, pamiętaj o tym, aby regularnie przeglądać komentarze i nie zatwierdzać ich bez wcześniejszego zapoznania się z treścią. Nie dopuść do tego, aby komentarze stały się siedliskiem spamu (linków prowadzących do innych serwisów) oraz hejtu, bo to fatalnie wpłynie na wizerunek Twojej firmy.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry