Data wpisu: 22.05.2017

Mam 500 złotych miesięcznie. Na jaką reklamę to wystarczy?

Czy dysponując tak ograniczonym budżetem można w ogóle myśleć o skutecznych działaniach reklamowych? Oczywiście, choć nie będą one spektakularne i raczej nie przyniosą szybkich efektów. Mimo to zawsze zachęcamy klientów, aby wszelkie wolne środki inwestowali w budowanie rozpoznawalności marki i nie czekali, aż zgromadzą pokaźniejszy budżet – bo to może nigdy nie nastąpić. Wbrew pozorom jest sporo narzędzi, które można uruchomić mając zaledwie 500 złotych miesięcznie. Oto nasze propozycje.

  1. Blog firmowy – naturalny wybór dla firmy, która może sobie pozwolić na regularne, comiesięczne inwestowanie 500 złotych netto. Jest to kwota, w ramach której można pomyśleć o zleceniu prowadzenia bloga specjalistom. Wpisów nie będzie może dużo (8-10 miesięcznie), ale jest to już bardzo dobry start. Przy ograniczonych środkach w grę wchodzi wyłącznie uruchomienie bloga na stronie wizerunkowej.
  2. Social media – profesjonalne prowadzenie profili marki w mediach społecznościowych nie jest tanie, ale za 500 złotych spokojnie da się „obskoczyć” Facebooka przy pomocy kreatywnych, mocno związanych z marką postów. W tej cenie specjaliści zajmą się również moderowaniem dyskusji pod wpisami. Oczywiście social mediami można się pobawić samodzielnie i wtedy wszystko jest za darmo (ale trzeba wycenić swój czas).
  3. AdWordsreklama w wyszukiwarce to świetne narzędzie promocji dla firm, które mają mocno ograniczony budżet. Kampanię marketingową można uruchomić za grosze, ale oczywiście im więcej środków na nią przeznaczymy, tym lepsze będą efekty. Przy budżecie w wysokości 500 złotych trzeba niestety liczyć się z koniecznością samodzielnego zaplanowania, uruchomienia i monitorowania kampanii.
  4. Pozycjonowanie - działania SEO warto wdrożyć bez względu na posiadany budżet, bo od nich po prostu zależy sukces strony w wyszukiwarce, który bezpośrednio przekłada się na sukces biznesowy firmy. Podstawowe kwestie związane z SEO załatwia porządna optymalizacja treści na stronie i regularnie prowadzony blog, ale do tego dochodzi pozyskiwanie linków i monitorowanie pozycji na wybrane słowa kluczowe. Przy budżecie 500 złotych netto miesięcznie można pomyśleć o pozycjonowaniu witryny na 5-10 średnio konkurencyjnych słów.
  5. Artykuły sponsorowane – 500 złotych miesięcznie spokojnie wystarczy na opublikowanie (wraz z napisaniem przez profesjonalnego copywritera / redaktora) 2-3 artykułów sponsorowanych na poczytnych portalach tematycznych. Taka strategia przynosi bardzo dobre, a co ważne długofalowe efekty. Firma może zaistnieć w świadomości dobrze wyselekcjonowanej grupy docelowej i nie traci cennych, bo ograniczonych, środków na reklamę wśród osób, które i tak nie są zainteresowane jej ofertą.

Jak widać mocno ograniczony budżet reklamowy pozwala sięgnąć przede wszystkim po narzędzia z dziedziny content marketingu. To świetny wybór, ale trzeba sobie zdawać sprawę, że efekty takiej kampanii nie pojawią się natychmiast.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry