Data wpisu: 05.09.2017

Twój pierwszy raz z agencją reklamową? Wiemy jak będzie!

Pierwszy raz bywa trudny, ale jest też fascynujący. Dotyczy to również pierwszej w życiu współpracy z agencją reklamową. Często klienci zdradzają nam, że długo bili się z myślami i zadawali sobie pytania w stylu: czy warto, czy to nie za wcześnie, czy to nie jest tylko dla dużych firm itd. Doskonale rozumiemy te obawy, które na pewno towarzyszą także Tobie. Nie wiesz, czego możesz się spodziewać, bo nigdy wcześniej TEGO nie robiłeś. Spokojnie – w tym wpisie wyjaśnimy Ci podstawowe zasady współpracy z agencją reklamową.

Po pierwsze – agencja reklamowa nie czyta w myślach

Przygotowując się do nawiązania kontaktu z agencją reklamową przede wszystkim ustal najpierw, co Ci jest właściwie potrzebne. „Zróbcie mi kampanię reklamową” - takie zdanie można porównać do „Chcę kupić samochód”. Jaki? Za ile? Z jakim silnikiem? Na kiedy jest potrzebny? Jaki kolor? Im więcej informacji podasz na wstępie, tym łatwiej będzie przejść do konkretów, czyli do przygotowania oferty.

Pamiętaj przy tym, że profesjonalna agencja interaktywna powinna umieścić na swojej stronie internetowej dość szczegółowy cennik oraz zakres usług. Zapoznaj się z tym, zanim napiszesz maila w stylu: „Proszę o ofertę na wykonanie strony www”. Często trafiają do nas takie pytania i zawsze odsyłamy klientów do cennika – po co więc bawić się w głuchy telefon?

Po drugie – agencja reklamowa nie jest na wyłączność

Chcąc współpracować z agencją musisz sobie zdawać sprawę, że jesteś jednym z wielu klientów. Bardzo ważnym, cennym, ale nie „specjalnej troski”. Agencja nie rzuci nagle wszystkich projektów, żeby poświęcić Ci cały swój czas. Piszemy o tym dlatego, aby uświadomić Ci, że obowiązują konkretne zasady.

Nie licz na to, że profesjonaliści zaoferują Ci np. wykonanie strony internetowej w tydzień. Jeśli spotkasz się z taką ofertą, to oznacza, że agencja nie ma nic innego do roboty, czyli prawdopodobnie jest kiepska.

Planując rozpoczęcie działań marketingowych uwzględnij więc czas, jaki agencja będzie potrzebować na profesjonalne wykonanie zleceń dla Ciebie. Znów odwołamy się tutaj do porównania motoryzacyjnego. Gdy idziesz do salonu po nowy samochód i chcesz, aby został skonfigurowany zgodnie z Twoimi potrzebami, poczekasz na niego 2-3 miesiące. Od ręki są dostępne tylko te auta, których nikt inny chciał.

Po trzecie – to ma być WSPÓŁPRACA

Nie spodziewaj się więc, że agencja stanie na głowie, aby odczytać Twoje intencje, a później jeszcze położy uszy po sobie, gdy okaże się, że jednak nie o to Ci chodziło. Współpraca to dialog, przedstawienie swoich oczekiwań, a następnie cierpliwe oczekiwanie na efekty – zgodnie z zaproponowanym terminem.

Nie męcz opiekuna projektu pytaniami w stylu: „Wiem, że strona ma być gotowa za 2 tygodnie, ale tak z ciekawości podpytam, czy może nie będzie gotowa za godzinę?” To nie jest budka z kebabem.

Zapamiętaj te zasady i uzbrojony w cenną wiedzę udaj się na pierwsze spotkanie z przedstawicielem agencji lub porozmawiaj z nim przez telefon. Zadawaj dużo pytań, oczekuj rozbudowanych odpowiedzi - w ten sposób możesz łatwo rozpoznać, czy ta osoba ma pojęcie, o czym mówi. Jeśli będziesz mieć co do tego wątpliwości, poszukaj innej agencji, bo w przeciwnym razie Twój pierwszy raz może nie być zbyt udany. 


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry