Data wpisu: 24.05.2017

Nie masz pieniędzy na nową stronę internetową? Tych 5 rzeczy możesz zrobić za darmo (lub prawie za darmo)

W karierze każdej firmy przyjdzie moment, gdy trzeba będzie pomyśleć o stworzeniu nowej strony internetowej. Bo obecna trąci myszką, bo jest mało funkcjonalna, bo zmienił się profil działalności i witryna zwyczajnie do niego nie pasuje. No dobrze, ale co zrobić w sytuacji, gdy firma akurat zaliczyła małą zadyszkę finansową i zwyczajnie nie ma środków na opłacenie profesjonalnej agencji interaktywnej? Zamiast zatrudniać amatorów lepiej jest poczekać, odłożyć pieniądze (sensowna strona www już od 900 zł), a w międzyczasie wykonać tych 5 prostych rzeczy.

  1. Usuń informacje o nieoferowanych już usługach/produktach – warto zacząć od zrobienia porządku na stronie, czyli przejrzenia, czy to, co się na niej znajduje, ma jeszcze pokrycie w rzeczywistości. Często jest tak, że po latach oferta firmy przeszła ewolucję i niektóre rzeczy, o których informuje strona, są od dawna nieaktualne. Koniecznie to sprawdź i pousuwaj wszystko, co jest niepotrzebne i wprowadza klientów w błąd.
  2. Ożyw stronę – świetnym sposobem jest uruchomienie bloga, czyli dodatkowej zakładki, pod którą znajdą się wpisy blogowe. W ten sposób nawet nieco archaiczna już strona może nabrać bardziej nowoczesnego charakteru, a przede wszystkim znów zaistnieć w wyszukiwarce. Atrakcyjne, merytoryczne wpisy będą przyciągać czytelników, z których część może zostać Twoimi klientami.
  3. Dodaj zdjęcia – to jeden z najtańszych sposobów na to, aby zwiększyć atrakcyjność warstwy graficznej strony. Oczywiście zmiana layoutu to już wyższa szkoła jazdy (i na to Cię teraz nie stać), ale dodanie profesjonalnych, kreatywnych zdjęć zespołu do zakładki O Firmie czy Kontakt, nie wymaga posiadania wiedzy tajemnej. Warto przy tym zainwestować w naprawdę dobrą sesję wizerunkową – zdjęcia zrobione komórką raczej pogorszą jakość strony.
  4. Zmień nagłówki nagłówki są tym, na co w pierwszej kolejności zwracają uwagę odwiedzający. Warto więc zadbać, aby hasła były możliwie atrakcyjne, nowoczesne i dobrze nawiązywały do działalności firmy. Brakuje Ci kreatywności? Zatrudnij profesjonalnego copywritera, który za relatywnie niewielkie pieniądze stworzy dla Ciebie świetne hasła na stronę główną czy do poszczególnych zakładek. To naprawdę się opłaci!
  5. Zrób analizę treści umieszczonych na stronie – skoro cała witryna trąci już myszką, to najprawdopodobniej dotyczy to także warstwy tekstowej. Warto więc przeczytać wszystkie teksty, poprawić czające się w nich błędy (których kiedyś nie zauważyłeś), a nawet co nieco pozmieniać. Jeśli uznasz, że obecne teksty są do niczego i czuć od nich naftaliną, ponownie pomyśl o skorzystaniu z pomocy copywritera. Za kilkaset złotych możesz mieć zupełnie nowe, znacznie lepsze i atrakcyjniejsze teksty, które diametralnie zmienią odbiór strony.

Poznałeś proste, tanie i szybkie sposoby na to, aby odmienić oblicze archaicznej strony internetowej. Pamiętaj jednak, że i tak czeka Cię całkowita przebudowa witryny – od tego nie uciekniesz, dlatego już teraz zacznij gromadzić środki.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry