Data wpisu: 13.08.2022

Dlaczego warto opracować zasady wizualne marki?

Branding, to wieloetapowy proces, który musi obejmować również stworzenie wizualnej koncepcji marki. Często jest niestety tak, że właściciel brandu poprzestaje na zleceniu zaprojektowania logotypu, lekceważąc fakt, iż na ogólny odbiór marki ogromny wpływ mają również takie elementy, jak kolorystyka, typografia, zdjęcia, a nawet układ strony internetowej i materiałów reklamowych. Wszystko to składa się na wizerunek, dlatego ważnym krokiem w brandingu jest opracowanie zasad wizualnych marki. Jakie przynosi to korzyści? Dowiesz się tego z naszego poradnika.

Spójny wizerunek marki

Opracowanie zasad wizualnych marki ma na celu wyeliminowanie ryzyka chaotycznego prezentowania brandu klientom. Przykładowo: trudno byłoby sobie wyobrazić, aby dziś Coca-Cola w ramach najnowszej kampanii marketingowej umieściła swoje logo na niebieskim tle, prawda? Odbiorcy marki byliby zdezorientowani, mogliby podejrzewać, że na rynku pojawiła się podróbka i tym samym stracić zaufanie do brandu.

Ułatwione tworzenie nowych projektów

Zasady wizualne bardzo ułatwiają wdrażanie dalszych działań marketingowych, w tym projektowanie nowych kampanii w przyszłości. Zawsze mamy jakiś punkt odniesienia i wiemy, w jaki sposób marka musi być zaprezentowana. Dzięki temu proces planowania kampanii i elementów marketingowych przebiega szybciej.

Wskazówka dla pracowników

Jeśli to pracownicy mają być odpowiedzialni za marketing i np. prowadzić profile marki w social media, tworzyć blog czy projektować nowe nośniki reklamowe, to muszą znać podstawowe wartości marki wyrażane poprzez jej identyfikację wizualną. Zmniejszy to ryzyko wystąpienia sytuacji, w której pracownicy idą na żywioł i prezentują markę w sposób niespójny, co zawsze ma negatywny wpływ na wizerunek brandu.

Nie zaczynamy od zera w razie zmiany agencji marketingowej

Opracowane zasady wizualne marki zostają z nią na zawsze lub przynajmniej na wiele lat, stając się jej własnością. Gdyby za jakiś czas właściciel marki postanowił zmienić agencję marketingową do bieżącej obsługi kanałów komunikacji czy projektowania nowych kampanii, to agencja zyskała solidny fundament, nie będzie musiała „wymyślać prochu na nowo”, a dalsze działania marketingowe będą spójne z tymi podejmowanymi do tej pory.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry