Data wpisu: 01.09.2016

Jak przyspieszyć pracę nad projektem graficznym? 5 dobrych rad dla designerów

Miało być szybko, łatwo i przyjemnie, tymczasem spędzasz kolejne godziny nad wprowadzaniem poprawek, wysyłaniem maili do klienta z prośbą o uszczegółowienie oczekiwań i nad researchem. Znasz to, prawda? Prace nad projektem graficznym potrafią się niemiłosiernie wlec. Niestety, najczęściej wina leży po Twojej stronie. Problemem jest nieprzygotowanie do pracy i brak twardych reguł, którymi warto się kierować nawet w branży kreatywnej. Dobrze, że czytasz ten tekst. Podpowiemy Ci 5 sposobów na przyspieszenie prac nad projektem – z korzyścią i dla Ciebie i dla klienta.

  1. Stwórz własny brief – oczywiście do każdego zlecenia trzeba podchodzić indywidualnie, ale jednak większość czynności podczas realizacji zlecenia jest powtarzalnych. Dlatego przygotuj brief, w którym znajdą się standardowe pytania: kto, po co, grupa docelowa, preferowana kolorystyka itd. To znacznie ułatwi kontakt z klientem i przyspieszy pracę, bo nie będziesz musiał przygotowywać tych pytań za każdym razem.
  2. Zrób listę niezbędnych czynności – nawet starzy wyjadacze mogą zapomnieć o oczywistościach i np. pominąć przesłanie jakiegoś etapu prac do akceptacji przez klienta. Efekty takiego zaniedbania bywają opłakane – klient odrzuca cały projekt, a Ty pracujesz od nowa. Jest to szczególnie bolesne w sytuacji tworzenia layoutu strony www, gdy na efekty Twojej pracy czekają inni wykonawcy. Dlatego przygotuj sobie listę kluczowych czynności do wykonania i pracuj zgodnie z jej punktami.
  3. Skondensuj korespondencję z klientem – typowym działaniem początkujących, niedoświadczonych grafików, jest rozpaczliwe zasypywanie klienta mailami z prośbą o wytłumaczenie jakiegoś szczegółu czy zaakceptowanie jakiejś drobnej zmiany. Nie rób tego. Klienci tego nie lubią, a w dodatku takie mailowanie znacznie wydłuża pracę i wprowadza niepotrzebną nerwówkę. Zbierz listę pytań, jakie musisz zadać, a na które nie uzyskałeś odpowiedzi w briefie i wyślij ją w formie dłuższego maila lub załącznika. Ułatwisz życie sobie i klientowi.
  4. Nie bierz na siebie zbyt wiele pracy – jasne, zlecenia trzeba łapać, ale bez przesady. Każdy ma ograniczone możliwości, a przekraczanie kolejnych granic zawsze odbija się na jakości pracy. Dlatego ustal, ile projektów graficznych możesz realizować jednocześnie, podawaj realne terminy i nie obiecuj klientom niemożliwego. Jeśli musisz pracować w nocy, to zażądaj za to wyższej stawki. Mogąc skupić się na jednym projekcie szybciej go skończysz i będziesz mógł zabrać się za kolejne zlecenia.
  5. Nie wysyłaj czegoś, co Ci się nie podoba – intuicja bywa naprawdę dobrym przewodnikiem, dlatego staraj się jej ufać. Jeśli Twoim zdaniem projekt jest kiepski, to oszczędź sobie i klientowi czasu. Popraw go i dopracuj, aby zwiększyć szansę na to, że całość zostanie od razu zaakceptowana. Pamiętaj, że najwięcej pracy kosztują poprawki, które są frustrujące i czasochłonne.

Są to bardzo podstawowe zasady, którymi powinien kierować się każdy designer tworzący projekty.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry