Większość przedsiębiorców doskonale zdaje sobie sprawę, jak duży wpływ na sukces biznesowy ma wizerunek przedsiębiorstwa. Pewnie nikomu nie przyszłoby do głowy, by udać się na spotkanie z kluczowym kontrahentem w podartej koszuli i klapkach. Na wizerunek składa się mnóstwo elementów, w tym materiały drukowane wykorzystywane w kontaktach biznesowych – wizytówki, foldery, ulotki, katalogi. Szukając drukarni, która zrealizuje takie projekty, należy się więc kierować rozsądkiem i postawić na solidnego partnera. Jak go znaleźć?
To pierwszy element, który warto wziąć pod uwagę. Dobrze jest nawiązać współpracę z drukarnią, która oferuje szeroką gamę wydruków z użyciem różnych technologii: offsetu, tampodruku, sitodruku, typografii czy fleksografii. Warto również zwrócić uwagę na to, czy drukarnia realizuje projekty mało- i wielkoformatowe. Nie jest to wcale tak oczywiste, jak mogłoby się wydawać.
Z reguły najtańsi wykonawcy, ogłaszający się na portalach typu Allegro, dysponują skromnym sprzętem, co znacznie ogranicza ich możliwości. Zlecanie wydruków różnym drukarniom jest natomiast mało praktyczne, zbyt angażujące i czasochłonne.
Z Twojego punktu widzenia korzystne będzie również nawiązania współpracy z drukarnią, która oferuje nie tylko druk, ale też projektowanie grafiki. Dzięki temu w jednym miejscu będziesz mógł skorzystać z kompleksowej usługi, nie ponosząc przy tym ryzyka, że projekt zrealizowany przez studio X zostanie źle wydrukowany przez drukarnię Y.
Pod tym względem bezkonkurencyjne są zwłaszcza drukarnie internetowe, które przyjmują zlecenia o dowolnych porach dnia i nocy, także w dni wolne od pracy. Oczywiście nie oznacza to, że każdy projekt zostanie zrealizowany od ręki. Jeśli jednak drukarnia deklaruje dostarczenie dużego zlecenia w ciągu kilku dni roboczych, to można założyć, że dysponuje rozbudowanym parkiem maszynowym, a więc prawdopodobnie nie jest to działalność amatorsko-hobbystyczna.
Bardzo dobrym sposobem na wytypowanie profesjonalnej drukarni jest zwrócenie uwagi na to, w jaki sposób promuje ona swoją ofertę. Jeśli na stronie internetowej takiej firmy można znaleźć informację wyłącznie o tym, że oferuje ona najniższe ceny na rynku, to paradoksalnie nie świadczy to o niej najlepiej. Branża drukarska jest dziś bardzo konkurencyjna i praktycznie nie zdarza się, aby jakaś firma zakasowała inne dumpingowymi cenami. Profesjonalni wykonawcy chcą się raczej wyróżniać jakością. I to jest ten trop, którym warto podążać.
Analizując przedstawione oferty sprawdź więc, czy dana drukarnia szczegółowo informuje o proponowanej technologii wydruku, klasie papieru i metodach uszlachetniania. Dla laika mogą to być zupełnie nieznaczące szczegóły, ale uwierz, że mają one decydujący wpływ na zadowolenie z końcowego efektu.
Jeśli otrzymasz np. 3 konkurencyjne oferty, z czego jedna będzie zdecydowanie najtańsza, to możesz mieć pewność, że wykonawca szuka oszczędności na jakości. Dziś zaoszczędzisz parę złotych, ale później będziesz mieć do siebie pretensje, gdy okaże się, że dostarczone materiały nie nadają się do kolportowania wśród potencjalnych klientów.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.