Wybierz usługę i dodaj ją do koszyka a następnie wyślij koszyk do konsultacji. Nasz specjalista skontaktuje się z Tobą, aby ustalić szczegóły.
Wszystkie ceny netto (+VAT 23%)
Skontaktuj się i skorzystaj z darmowej konsultacji, podczas której pomożemy wybrać odpowiednie usługi dla Twojej firmy.
Pozyskuj klientów z polecenia innych firm
Marketing rekomendacji, nazywany również marketingiem polecającym, to bardzo interesująca strategia, która bazuje na prostym założeniu: wolimy kupować to, co inni nam polecą. Najczęściej przy wyborach zakupowych sugerujemy się opiniami rodziny, znajomych, ale też zupełnie obcych ludzi publikujących recenzje produktów i usług w Internecie.
Problem polega jednak na tym, że te opinie ktoś musi najpierw wystawić. Firma potrzebuje więc pierwszych klientów, którzy opowiedzą o niej kolejnym osobom. To spore wyzwanie zwłaszcza dla nowych firm, niemających jeszcze rozpoznawalnej marki. Klienci im nie ufają, ponieważ nie wiedzą czego się po nich spodziewać.
Firma może sobie z tym poradzić inwestując w działania zmierzające do pozyskania klientów – przede wszystkim w reklamę. Tutaj jednak pojawia się kolejny problem: wysokie koszty.
Marketing rekomendacji pozwala pozyskiwać klientów bez ponoszenia praktycznie żadnych wydatków. Źródłem poleceń są inne firmy, z którymi przedsiębiorca współpracuje w ramach jednej grupy biznesowej.
Proponujemy Ci dołączenie do Soluma Group – prężnie rozwijającej się grupy biznesowej, współtworzonej przez kilkanaście podmiotów z różnych branż. Niekonkurujących ze sobą, zachowujących pełną niezależność, wspólnie polecających usługi i produkty pozostałych członków grupy.
Siła rekomendacji. Siła cross sellingu
Marketing rekomendacji eliminuje pierwszą przeszkodę, na jaką napotyka każdy początkujący biznes: nieufność klientów. Wykorzystuje przy tym siłę popularnej poczty pantoflowej, która stanowi podstawę pozyskiwania klientów dla zdecydowanej większości firm.
Ta strategia zapewnia nie tylko przepływ klientów pomiędzy poszczególnymi firmami działającymi w jednej grupie biznesowej, ale także umożliwia tym firmom zwiększenie sprzedaży swoich usług i produktów dzięki cross sellingowi (sprzedaż krzyżowa).
Spójrz: gdy firma obsługuje klienta w ramach swoich kompetencji i dowiaduje się, że potrzebuje on dostawcy innej usługi oferowanej przez firmę z tej samej grupy biznesowej, to bardzo łatwo i bez żadnych kosztów można doprowadzić do sytuacji, w której klient zostanie obsłużony kompleksowo przez współpracujące ze sobą przedsiębiorstwa. Nie dość, że zostanie w grupie, to jeszcze sam może być w przyszłości źródłem kolejnych rekomendacji poprzez wystawienie dobrej opinii.
W ten prosty sposób tworzy się sieć poleceń, na czym korzystają wszystkie podmioty działające w jednej grupie biznesowej, ale kompletnie od siebie niezależne.
Przetestowaliśmy to rozwiązanie w Soluma Group i wiemy, że sprawdza się doskonale, zapewniając bardzo duży przepływ klientów (przeciętnie każdy członek grupy pozyskuje dzięki dołączeniu do Soluma Group od 5 do 10 dodatkowych klientów rocznie).
Klient z polecenia to najlepszy klient
Siłą marketingu rekomendacji jest również to, że pozwala pozyskiwać najbardziej wartościowych i pożądanych przez firmy klientów. Takich, których nie trzeba przez wiele dni przekonywać o kompetencjach przedsiębiorstwa (klient ufa polecającemu, z którego usług był zadowolony), oszczędzając tym samym mnóstwo czasu i środków. Tak pozyskany klient jest już zdecydowany na skorzystanie z oferty i nie wykłóca się o rabaty, dzięki czemu można zastosować standardową marżę.
Skontaktuj się z nami i zapytaj o szczegóły tej usługi lub zamów ją wygodnie online i już teraz uzupełnij strategię promocyjną Twojej marki biznesowej o bardzo skuteczny marketing rekomendacji.
Cena netto (+VAT 23%)