Ile kosztuje napisanie dobrego tekstu w 2025 roku? Ceny od 100 zł netto. Zapoznaj się z cennikiem copywritingu - tworzenia tekstów oraz namingu na 2025 rok. Profesjonalne teksty na strony internetowe, portale branżowe, specjalistyczne blogi, strony firmowe. Opracowywanie haseł reklamowych, nazw firm i marek.
Profesjonalny copywriting realizowany przez Studio Contentu w Soluma Interactive.
Wszystkie ceny netto (+VAT 23%)
Skontaktuj się i skorzystaj z darmowej konsultacji, podczas której pomożemy wybrać odpowiednie usługi dla Twojej firmy.
Nasi zadowoleni klienci. Poznaj klientów Soluma Group
Zapoznałeś się już z naszym cennikiem tworzenia tekstów? Świetnie. W takim razie wiesz, że oferujemy jedne z najkorzystniejszych stawek na rynku, szczególnie w relacji do gwarantowanej jakości. Copywriting to bardzo ważny dział agencji Soluma Interactive, dedykowany klientom, którzy rozumieją potrzebę wykorzystywania content marketingu w swoich działaniach promocyjnych.
Zwróć uwagę na to, że nigdy nie podajemy cen za 1000 znaków ze spacjami. To nie ma najmniejszego sensu, ponieważ Twoim celem nie powinno być kupienie „znaków”, ale wartościowego, skutecznego tekstu, który realnie poprawi rozpoznawalność Twojej marki i pozwoli Ci wypracować sobie ekspercką pozycję w branży. Ma to fundamentalne znaczenie w dzisiejszych realiach biznesowych, gdy w praktycznie każdym sektorze panuje ogromna konkurencja.
Cena tekstu na stronę internetową czy blog jest ściśle uzależniona od wkładu pracy. Nasi copywriterzy nie pozwalają sobie na bylejakość. Nigdy nie korzystamy z gotowych schematów, dzięki czemu masz pewność, że zamówiony tekst będzie unikalny i perfekcyjnie dopasowany do charakteru Twojej marki oraz oczekiwań grupy docelowej.
Podobnie wygląda to w przypadku cen opracowania opisów produktów oraz artykułów specjalistycznych. Tutaj nie ma miejsca na eksperymentowanie z jakością, ponieważ tego typu teksty mają za zadanie wyróżnić Twoją markę na rynku i przekonać idealnego klienta, że zamawiając produkt czy usługę u Ciebie, dokona najlepszego wyboru.
Jeśli zastanawiałeś się, ile kosztuje wymyślenie nazwy firmy lub sloganu, to odpowiedź znajdziesz w naszym cenniku. Bardzo precyzyjnie określiliśmy, co otrzymasz w danej cenie, aby ułatwić Ci podjęcie odpowiedzialnej decyzji. Pamiętaj, że świetna nazwa to kluczowy element identyfikacji marki. Będzie się z nią kojarzyć przez wiele lat, dlatego nie możesz pozwolić sobie na błędy. Profesjonalny copywriter weźmie pod uwagę mnóstwo elementów, aby idealnie dopasować nazwę do Twojego biznesu.
Jak zamówić teksty na stronę, nazwę firmy czy slogan marki? To bardzo proste. Wybierz interesującą Cię usługę i wrzuć ją do koszyka lub zapytaj nas o więcej szczegółów. Gwarantujemy bardzo krótkie terminy realizacji. Sprawdź nas!
Ile kosztuje pisanie tekstów i naming? Sprawdź cennik copywritingu w 2025 roku
Zastanawiasz się, ile kosztuje napisanie artykułu lub dowolnego innego tekstu na Twoją stronę internetową? Chcesz wiedzieć, jakie są aktualne ceny copywritingu w 2025 roku? Za chwilę wszystko dokładnie wyjaśnimy. Na początek musisz natomiast wiedzieć, że każdy copywriter ma własny cennik, a ostateczny koszt profesjonalnego tworzenia treści zależy od wielu czynników: objętości tekstu, jego przeznaczenia, poziomu specjalizacji, a także od renomy autora (innych stawek oczekują freelancerzy bez dorobku, innych agencje marketingowe i content maketingowe zatrudniające najlepszych copy w branży).
W 2025 roku ceny profesjonalnych usług copywriterskich zaczynają się już od około 150 zł netto, jednak w przypadku artykułów eksperckich czy usługi namingu mogą to być – i zwykle są - znacznie wyższe kwoty.
Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, ile kosztuje pisanie tekstów oraz opracowanie nazw i haseł reklamowych przez zawodowego copywritera.
Ile kosztuje napisanie artykułu w 2025 roku przez copywritera?
Choć klasyczny copywriting jest sztuką opracowywania haseł reklamowych i strategii marketingowych, to współcześnie eksperci w tej dziedzinie zajmują się również tworzeniem szeregu treści na potrzeby kampanii content marketingowej. Pisząc wprost: z samego wymyślania haseł i nazw firmy trudno jest wyżyć.
Jest ogromne zapotrzebowanie na profesjonalne treści, czy to dla celów wizerunkowych, czy SEO. Nie zmieniła tego nawet ekspansja modeli językowych tzw. sztucznej inteligencji, które nadal nie są w stanie w pełni zastąpić profesjonalnych copywriterów.
Cennik copywritingu w 2025 roku na pewno nie może szokować – w ujęciu jednostkowym stawki są relatywnie niskie, natomiast zauważmy, że na potrzeby dobrze zaprojektowanej kampanii należy tworzyć wiele tekstów, czy to artykułów sponsorowanych, czy merytorycznych artykułów blogowych, co przekłada się już na większy koszt dla klienta. Ponadto sens ma wyłącznie regularne „karmienie” strony firmowej nowymi treściami, ponieważ Google lubi witryny, które są stale aktualizowane i wypełnione wartościowymi tekstami.
Wniosek? Chcąc zlecić usługi z zakresu copywritingu należy się przygotować na niemałe wydatki, i to w perspektywie co najmniej 2-3 lat – to przeciętny czas, po jakim kampania content marketingowa przynosi wymierne efekty. Na pocieszenie napiszemy, że jej rezultaty są trwałe.
Cena za napisanie artykułu na blog czy artykułu sponsorowanego w 2025 jest uzależniona od kilku czynników. Ostatecznie decyduje o niej:
Cena za artykuł 3000 znaków
Standardowy artykuł sponsorowany o długości do 3000 znaków świetnie sprawdzi się w działaniach SEO – jest wystarczający do tego, aby umieścić w nim link do strony i opublikować na jakimś portalu internetowym. Podkreślmy natomiast, że nawet takie artykuły muszą prezentować sensowną jakość i przekazywać czytelnikom wartościowe informacje. Skończyły się czasy pisania bezsensownych tekstów, których nikt nie czyta – dziś ich publikowanie mogłoby wręcz zaszkodzić kampanii SEO.
Napisanie artykułu sponsorowanego do 3000 znaków przez zawodowego copywritera kosztuje około 120-170 zł. W tej cenie uwzględnione jest już zoptymalizowanie artykułu pod kątem SEO (natomiast bez kosztów publikacji).
Cennik artykułów na blog i portale branżowe
Artykuły blogowe i przeznaczone do publikacji na portalach branżowych znacząco różnią się od tych sponsorowanych. Przede wszystkim są dłuższe i lepsze pod kątem merytorycznym. Celem tworzenia takich treści jest kreowanie atrakcyjnego i eksperckiego wizerunku promowanej marki.
Cena dobrego artykułu na blog firmowy w 2025 roku nie powinna przekroczyć 200 zł i obejmuje research, opracowanie treści, optymalizację SEO oraz ewentualne konsultacje ze specjalistami w danej dziedzinie. W tej cenie można liczyć na treść o długości około 4000-5000 znaków ze spacjami.
Znacznie więcej trzeba natomiast zapłacić za artykuł specjalistyczny, podejmujący trudną tematykę (np. branża inżynieryjna, prawnicza etc.), gdzie gros czasu copywriter poświęca na research i zrozumienie tematu. Takie teksty publikuje się w kanałach własnych marki oraz w mediach branżowych, co ma na celu zbudowanie zaufania do firmy i pokazanie jej kompetencji. Ceny tekstów specjalistycznych są znacznie wyższe i mówimy tutaj o kwotach rzędu 500-700 zł za artykuł o długości do 5000 znaków.
Ile kosztuje napisanie tekstu na stronę internetową?
Teksty na stronę internetową muszą być nie tylko atrakcyjne i angażujące czytelnika, ale również merytoryczne i zoptymalizowane pod SEO. Dzięki tym cechom będą przyciągać ruch z wyszukiwarki, co z kolei realnie zwiększa szansę na sprzedaż usług i produktów poprzez kanały cyfrowe.
Cennik tekstów na stronę powinien zostać uwzględniony w ogólnym koszcie stworzenia nowej witryny firmowej. Potrzebne będą tutaj nie tylko teksty na stronę www opisujące ofertę marki (o standardowej długości 2500 znaków w cenie od około 150 zł za tekst), ale też teksty SEO, mniej widoczne dla czytelnika, natomiast nadal jakościowe, merytoryczne i doskonale zoptymalizowane pod kątem algorytmu Google (ceny od 120 zł) oraz opisy produktów, kategorii i usług czy teksty do reklam Google Ads (ceny od 150 zł).
Jeśli natomiast masz specyficzne wymagania, np. potrzebujesz krótkich opisów tysięcy produktów w sklepie online i zastanawiasz się, ile kosztuje napisanie tekstu do takiego zastosowania, to skorzystaj z opcji indywidualnej wyceny.
Cena copywritingu – ile za naming i hasła reklamowe?
Naming, czyli tworzenie nazw firm i marek, to kluczowa kompetencja zawodowego copywritera. Jednocześnie jest to nieodłączny element brandingu – kreowania identyfikacji wizualnej i strategii marketingowej.
Cena namingu zależy od renomy copywritera (lub zatrudniającej go agencji), dotychczasowego portfolio, a także od liczby przygotowanych propozycji oraz stopnia skomplikowania procesu kreatywnego (na co ma wpływ np. to, czy nazwa marki ma być jednocześnie wolną domeną .PL na potrzeby przyszłej strony internetowej).
Standardowy cennik namingu i haseł reklamowych w 2025 roku przedstawia się następująco:
Choć wielu przedsiębiorcom może się wydawać, że nie ma sensu płacić za naming, skoro sami mogą wymyśleć nazwę własnej firmy, to pamiętajmy o jednym: nazwa czy slogan stanowią kluczowe elementy identyfikujące daną markę i zostaną z nią na długo, mogąc zadecydować o jej sukcesie rynkowym. Czy naprawdę warto na tym oszczędzać np. kilkaset złotych? To już zostawiamy Twojemu osądowi.
Inne usługi
W kompleksowym cenniku copywritingu w 2025 roku znajdziemy znacznie więcej pozycji, takich jak np. opracowanie scenariusza spotu reklamowego, stworzenie wpisu o marce do Wikipedii, napisanie e-booka czy treści maila do kampanii e-mail marketingowej.
Niezależnie od tego, jakie usługi ostatecznie wybierzesz, pamiętaj, aby nie kierować się wyłącznie ceną copywritingu. Tanie treści, tworzone przez amatorów, mogą bardzo zaszkodzić Twojej marce. Z kolei samodzielne pisanie np. artykułów na blog jest niezwykle czasochłonne i uwierz na słowo, że bardzo szybko przestaniesz to robić, na czym ucierpi cała strategia marketingowa, której fundamentem są i jeszcze długo pozostaną unikalne, wartościowe treści.
Informacje dodatkowe: Usługa ekspresowa + od 50% ceny. Wszystkie ceny netto VAT 23%. Możliwa negocjacja cen przy zamówieniach większej ilości tekstów do opracowania. Ilość znaków liczona ze spacjami. Cena może ulec zmianie po zapoznaniu się z wymaganiami klienta