Data wpisu: 03.03.2020

Praca z copywriterem: kilka zasad, które bardzo ją ułatwiają

Większość firm inwestujących w marketing online prędzej czy później rozpocznie współpracę w copywriterem, czyli zawodowym twórcą wszelakich treści. Profesjonalista o wiele szybciej i lepiej przygotuje teksty na stronę, opisy produktów, artykuły na blog czy sponsorowane, dbając przy tym o ich dobre zoptymalizowanie pod kątem SEO, jak również o atrakcyjną prezentację marki. Rozpoczynając pracę z copywriterem warto trzymać się kilku podstawowych zasad – dzięki nim będziesz zadowolony z efektów bez konieczności wprowadzania wielu poprawek. Te najważniejsze wymieniamy w naszym poradniku.

Szczegółowo opisz swój biznes

Nie wiedzieć czemu wielu przedsiębiorców traktuje informacje na temat swoich biznesów w kategorii wiedzy tajemnej. Jeśli natomiast copywriter musi się wszystkiego domyślać, to nie będzie w stanie przygotować treści stawiających markę w jak najlepszym świetle. Nikt oczywiście nie każe Ci ujawniać sprawozdań finansowych, ale już takie szczegóły, jak np. motywacja do założenia firmy, największe sukcesy, struktura klientów, grupa docelowa etc. będą bardzo przydatne.

Jeśli masz wyodrębnione słowa kluczowe, to przekaż je copywriterowi

Nie zakładaj z góry, że copywriter sam je opracuje, bo to dodatkowa praca, za którą trzeba oczywiście zapłacić. Bardzo często jest tak, że firmy już wcześniej wyodrębniły słowa kluczowe na potrzeby np. kampanii Google Ads. Warto je więc przekazać copywriterowi, by ten mógł lepiej zoptymalizować teksty pod kątem SEO.

Przekaż copy wszystkie kluczowe informacje, które mają zostać zawarte w treści

Bardzo częstym błędem we współpracy z copywriterem jest wychodzenie z założenia, że copy ma szklaną kulę i wszystkiego się z niej dowie. Później wynikają z tego niepotrzebne nieporozumienia, kiedy klient ma pretensje, że w tekście nie ma informacji o tym, że np. firma została założona 20 lat temu, że zatrudnia 1000 osób czy jest notowana na giełdzie. Copy może to wszystko ustalić we własnym zakresie, ale to znów zajmuje czas i kosztuje, dlatego warto jak najwięcej szczegółów przekazać na etapie wypełniania briefu.

Staraj się szybko dawać feedback

Copywriter nie pracuje wyłącznie dla Ciebie. Najlepsi twórcy treści mają bardzo zajęty kalendarz, dlatego zaraz po skończeniu jednego zlecenia zabierają się za kolejne (a nierzadko robią kilka jednocześnie). Dobrze więc byłoby jak najszybciej ocenić przesłane teksty i dać odpowiedź, czy oczekujesz jakichś poprawek, uzupełnienia itd.

Jeśli dasz feedback po np. 2 tygodniach, to z dużym prawdopodobieństwem copywriter nie będzie już pamiętać szczegółów zlecenia, co znów zabierze cenny czas na ponowne wgryzienie się w temat. Dlatego wielu copywriterów daje klientom maksymalnie kilka dni na zgłoszenie poprawek.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiCEO Soluma Group

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry