Dlaczego MUSISZ zainwestować w unikalne teksty na firmową stronę internetową? Co Ci to właściwie da?

Data wpisu: 24.01.2019

Teksty to nieodłączny, konieczny element firmowej strony internetowej. Witryna ma zachwycać użytkowników (czyli potencjalnych klientów) wyglądem, jednak ten czar szybko mija. Wtedy użytkownik oczekuje, że coś się za nim jeszcze kryje. Podstawowym zadaniem firmowej strony internetowej jest kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa i przekazywanie najważniejszych informacji na temat jego oferty. Nie da się tego osiągnąć bez profesjonalnych treści. W tym artykule konkretnie wyjaśniamy, dlaczego po prostu musisz zainwestować w unikalne teksty i jakie przyniesie Ci to korzyści.

Wyróżnienie się na tle konkurencji

Lubisz sobie ponarzekać na konkurencję, prawda? Psioczysz, że stosuje dumpingowe ceny, ma dużo kasy na marketing, ale jednocześnie sam nic nie robisz, aby dać klientom powód do tego, by jednak wybrali Twoją ofertę. Koniecznie wykorzystaj do tego właśnie teksty na stronie internetowej.

Jeśli będą one unikalne, kreatywne i dobrze sformatowane pod kątem oczekiwań grupy docelowej, to zyskasz bardzo solidny element wyróżniający Twoją ofertę na tle konkurencji. Tej, która tylko kopiuje teksty ze stron producentów lub podkrada je innym. Uwierz: klienci zwracają na to uwagę.

Zaprzyjaźnij się z Google

Jak mantrę powtarzamy, że nie ma mowy o skutecznym pozycjonowaniu strony internetowej bez unikalnych tekstów. Na szczęście coraz więcej firm to rozumie – obserwujemy bardzo duży wzrost zapotrzebowania na kreatywne treści. Pamiętaj przy tym, że Google od dawna nie honoruje tekstów pisanych „pod SEO”.

Dziś liczy się jakość, merytoryczny przekaz, co oczywiście nie oznacza, że brakuje tutaj miejsca na inteligentne wtrącanie słów kluczowych. Pewne jest jedno: bez unikalnych tekstów Twoja strona nigdy nie osiągnie wysokiej pozycji w wyszukiwarce.

Zaufanie klientów

Na pewno zależy Ci na tym, aby Twoja firma była postrzegana przez pryzmat profesjonalizmu i wysokiej jakości świadczonych usług. Dlaczego więc zakładasz, że klienci są półanalfabetami i nie rozumieją czytanego tekstu? Jeśli mówisz do nich językiem amatora, to tak też będzie odbierany Twój biznes.

Unikalne, profesjonalne teksty na stronie internetowej budują zaufanie do marki przedsiębiorstwa. Są również doskonałym sposobem na wypracowanie sobie eksperckiej pozycji w branży. Jeśli klienci widzą, że znasz się na rzeczy i potrafisz to klarownie wykazać w obszernych tekstach na stronie, znacznie chętniej zdecydują się wysłać prośbę o ofertę.

Darmowa reklama

Zaskoczenie? Unikalne teksty na firmowej stronie internetowej naprawdę są darmową reklamą – oczywiście pomijając koszt ich napisania przez copywritera. Dobre treści nie giną w Internecie. Są chętnie udostępniane przez internautów, chociażby za pośrednictwem grup facebookowych. Dotyczy to zwłaszcza merytorycznych, atrakcyjnych językowo artykułów eksperckich publikowanych na firmowym blogu. Dobre treści pracują na rzecz marki przez wiele lat i pod tym względem detronizują wszelkie płatne formaty reklamy.

Nie wyobrażamy sobie, aby jakikolwiek rozsądny przedsiębiorca, który decyduje się zainwestować w profesjonalną stronę internetową, później wypełnił ją amatorskimi tekstami napisanymi przez panią z sekretariatu czy ucznia z portalu ogłoszeniowego. Byłaby to typowa realizacja powiedzenia o kwiatku przytwierdzonym do kożucha.

Autor wpisu: Soluma Interactive, Grzegorz Wiśniewski