Data wpisu: 27.10.2016

6 najważniejszych czynników mających wpływ na to, czy strona znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania

Nie ma chyba firmy, która nie marzy o tym, aby jej strona internetowa zawojowała wyszukiwarkę i znalazła się przynajmniej w TOP 10 Google na najbardziej wartościową frazę. Nie jest to jednak takie proste, o czym świadczy fakt, że spośród milionów witryn sukces osiągają tylko nieliczne. Powody są różne: bagatelizowanie działań SEO, zaufanie nieprofesjonalnej firmie zajmującej się pozycjonowaniem, a także kardynalne błędy popełnione już na etapie tworzenia strony. Choć czynników rankingowych decydujących o pozycji strony w Google jest ponad 200, to kilka z nich ma szczególne znaczenie. Wymieniamy 6 najważniejszych.

  1. Układ strony – stworzenie odpowiedniej architektury to zadanie dla firmy, która tworzy witrynę dla swojego klienta. Chodzi o to, aby strona była nie tylko przejrzysta dla użytkowników, ale też dla robotów wyszukiwarki. Dzięki temu będą one mogły łatwiej znaleźć wartościowe informacje, o które pytają internauci. Bardzo ważne jest więc stosowanie linkowania wewnętrznego i zaindeksowanie w Google tylko tych podstron, na których widoczności najbardziej nam zależy.
  2. Właściwy adres URL – profesjonalnie wyglądający adres strony budzi zaufanie użytkowników, ale może być także mocną bronią w walce o wysoką pozycję w Google. Dobrze jest, gdy w adresie danej podstrony znajduje się słowo kluczowe, którego szukają internauci. Dzięki temu wyszukiwarce jest łatwiej znaleźć taką witrynę i polecić ją użytkownikom.
  3. Słowa kluczowe – muszą się pojawiać w treści strony, a szczególnie w nagłówkach z atrybutem H1, H2, i H3. Oczywiście nie należy przesadzać z nasyceniem tekstów słowami kluczowymi – w przeciwnym razie strona może zostać odebrana jako bezwartościowa i służąca wyłącznie jako tzw. zaplecze. Słów kluczowych używamy w sposób umiejętny, budując wokół nich ciekawe treści, wartościowe dla użytkowników. Bardzo ważne jest także, aby nie dopuścić do tzw. kanibalizacji słów kluczowych. Jest to jeden z najczęstszych błędów polegający na optymalizowaniu kilku podstron serwisu na te same frazy. W efekcie wyszukiwarka nie wie, którą stronę polecić użytkownikom, dlatego może odsyłać np. do zakładki, na której odwiedzaniu firmie nieszczególnie zależy.
  4. Unikalna treść – ma obecnie kluczowe znaczenie dla pozycji strony w wyszukiwarce. Duplikowanie treści, a już szczególnie jej kopiowanie z innych stron, to duży grzech, który może się skończyć nawet nałożeniem na stronę filtra. Dlatego wszystkie teksty znajdujące się w obrębie witryny muszą być unikalne, autorskie i nie powtarzać się na innych stronach.
  5. Szybkość ładowania strony – to bardzo niedoceniany czynnik rankingowy, który ma coraz większe znaczenie, ponieważ żyjemy w dobie Internetu mobilnego. Użytkownicy nie chcą więc czekać w nieskończoność, aż strona się łaskawie załaduje. Szybkie ładowanie witryny wymaga jej zoptymalizowania, co często kończy się zmniejszeniem wielkości obrazków lub np. rezygnacją z intra.
  6. Responsywność – kolejny czynnik rankingowy, która przybiera na znaczeniu. Google konsekwentnie nagradza właścicieli stron, które poprawnie wyświetlają się na urządzeniach mobilnych. Strona wcale nie musi mieć swojej wersji mobilnej – wystarczy, że będzie responsywna (a więc skaluje się do rozmiaru ekranu). To obecnie jeden z najważniejszych czynników decydujących o pozycji strony w wynikach wyszukiwania.

Wniosek jest prosty: jeśli chcesz, aby Twoja strona miała szansę powalczyć o wysoką pozycję w Google, musisz zacząć od jej przystosowania do wymagań wyszukiwarki i użytkowników zgodnie z powyższymi zasadami. Jeśli tego nie zrobisz, nie masz co marzyć o wskoczeniu do TOP 10, nie mówiąc już o TOP 3.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiCEO Soluma Group

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry