Adres URL to ciąg znaków wyświetlanych w pasku przeglądarki, które dokładnie opisują stronę odwiedzaną przez użytkownika. Można to porównać do adresu firmy, czyli miejscowości, ulicy i numeru budynku. To dzięki URL użytkownicy wiedzą, gdzie się znajdują lub gdzie się znajdą po przejściu na stronę z wyników wyszukiwania Google. Wygląd adresu ma ogromny wpływ na decyzję Twoich klientów i jest elementem budującym ich zaufanie do Twojej strony. Dlatego tak ważne jest, aby tworzyć wyłącznie przyjazne adresy URL. Wyjaśnimy Ci to w dzisiejszym wpisie.
Jeśli chcesz zobaczyć przyjazny adres URL, to w tym momencie zerknij do paska przeglądarki – zobaczysz w nim krótki opis strony, na której się aktualnie znajdujesz wraz z tytułem wpisu, który czytasz.
Aby jeszcze uprościć sprawę posłużymy się przykładem:
https://www.firmakowalski.pl/cennik-uslug-transportowych
To jest przyjazny adres URL.
http://www.firmakowalski.pl/page.1874-#?567
To jest nieprzyjazny adres URL.
Rożnica jest nie tylko w samym adresie, który w drugim przypadku jest kompletnie nieczytelny, ale także w protokole bezpieczeństwa. HTTP to przestarzały protokół, który w dobie tak rozwiniętej cyberprzestępczości słusznie budzi obawy użytkowników. Dlatego w celu zadbania o profesjonalny wizerunek firmy należy jak najszybciej przejść na protokół HTTPS.
Porównując oba adresy oczywiście dojdziesz do wniosku, że drugi z nich jest mało wiarygodny. Zastanów się: w który klikniesz po wyświetleniu ich w wyszukiwarce? Dokładnie tak samo zrobią Twoi klienci, mając do wyboru linki prowadzące do stron konkurencyjnych firm. Klikną w ten, który wzbudzi ich zaufanie i będzie prezentować się profesjonalnie.
Obowiązuje kilka zasad, które określają przyjazny, a tym samym samym wartościowy dla firmy adres URL. Aby go stworzyć trzeba:
Tak zbudowany adres URL będzie zachęcać użytkowników do klikania w link wyświetlony w wynikach wyszukiwania czy w treści wiadomości e-mail. Twoi potencjalni klienci nie będą mieć wątpliwości, że mają do czynienia z profesjonalną firmą, a nie np. stroną wyłudzającą dane osobowe.
Pamiętaj!
Czytelny, prosty i atrakcyjny adres stanowi także element wizerunkowy i ułatwia zapamiętanie podstawowego adresu strony internetowej.
Zadbanie o wiarygodny i zrozumiały adres URL każdej z podstron ma również bardzo dobry wpływ na pozycję witryny w wyszukiwarce, ponieważ ułatwia robotom wyszukiwanie wartościowych dla użytkowników informacji. To oczywiście drobiazg, ale na sukces marki w sieci składają się właśnie takie szczegóły.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.