Można powiedzieć i napisać wiele o nowoczesnym marketingu internetowym, ale większość klientów zawsze sprowadza rozmowę o tym do jednego pytania: czy strona mojej firmy będzie wysoko w Google? Klienci święcie wierzą, że osiągnięcie pozycji w TOP 3 gwarantuje kosmiczne przychody i uruchomienie pochodu hordy odbiorców ich usług czy produktów. To nie do końca prawda, ale oczywiście działania mające poprawić pozycję strony w Google są bardzo, bardzo ważne. Chcesz pewnych efektów? Oto 5 niezawodnych sposobów, które zawsze proponujemy naszym klientom.
- Inwestycja w treść - bez tego nie ma nawet co marzyć o osiągnięciu wysokiej pozycji w Google. Wyszukiwarka zawsze w pierwszej kolejności analizuje zawartość treściową strony i jeśli uzna ją za wartościową dla użytkowników, decyduje o podwyższeniu pozycji witryny. Strona musi więc być wypełniona atrakcyjnymi tekstami, niekoniecznie marketingowymi.
- Inwestycja w blog firmowy – może być prowadzony na stronie docelowej, może być umieszczony na osobnej domenie. W tym drugim przypadku wartościowe, poradnikowe treści będą szybko wpływać na poprawę pozycji bloga w wyszukiwarce, a sam blog stanie się wartościowym źródłem linków do strony docelowej. Jeśli natomiast zależy Ci na poprawie pozycji witryny głównej, to warto prowadzić blog właśnie na niej.
- Inwestycja w mocne linki – linkowanie do strony docelowej jest niezwykle ważne, ale musi być prowadzone w rozsądny sposób, aby nie narazić się na zbanowanie strony przez Google. Potrzebne jest więc źródło mocnych linków. Są dwie idealne opcje: blog na domenie zewnętrznej lub – to jeszcze lepsze rozwiązanie – publikacja artykułów na portalach tematycznych. Te drugie są świetnie oceniane przez Google i każdy wychodzący z nich link ma dużą wartość.
- Inwestycja w linki sponsorowane – chcesz natychmiastowych efektów? Postaw na kampanię AdWords. Nie ma obecnie szybszej metody zwiększenia liczby odwiedzin na stronie niż właśnie inwestycja w kampanię linków sponsorowanych. Pozycja witryny się przez to nie poprawi, ale pożądanym efektem jest wzrost ruchu użytkowników mocno zainteresowanych prezentowaną ofertą.
- Optymalizacja strony www – jeśli masz już stronę, to pozwól fachowcom ocenić jej budowę i zawartość. Może się okazać, że kilka jej elementów skutecznie uniemożliwia osiągnięcie wysokiej pozycji w Google. Jakie to elementy? Np. niepotrzebne aplikacje flash, mocno zwalniające działanie witryny (Google tego nie lubi). Optymalizacja strony www jest bardzo ważna w procesie jej pozycjonowania. Czasami może się jednak okazać, że nie ma czego optymalizować, bo witryna aż prosi się o profesjonalny redesign graficzny.
- Uruchomienie wizytówki w Google Moja Firma, więcej informacji w naszych poradnikach
Dopiero po spełnieniu wszystkich tych warunków można myśleć o realnym zwiększeniu widoczności strony w wyszukiwarce Google.
Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive