Tak zwany link building to wciąż podstawowa strategia SEO, która ma zagwarantować stronie wysoką pozycję w wyszukiwarce. Warto jednak pamiętać, że po zmianach, jakie przyniósł nam słynny Pingwin 4.0, nie liczy się już ilość, ale jakość linków. Właściciele stron, którzy o tym zapomnieli, boleśnie odczuwają tego skutki. Dlaczego? Przeczytaj.
Wbrew różnym teoriom Google nie zdecydowało się na restrykcję w postaci ręcznego nakładania filtra na strony, do których prowadzi multum odnośników z witryn wątpliwej jakości. Gigant znalazł lepszy sposób na karanie stron korzystających z przestarzałej techniki budowania piramid linków.
Pamiętaj
Odnośniki, które zostały umieszczone na stronach uznawanych przez Google za spamerskie, nie są w ogóle brane pod uwagę podczas ustalania pozycji witryny w SERP-ach.
Roboty po prostu ignorują takie linki – zupełnie jakby ich nie było. Może się więc okazać, że strona, która przez lata zbudowała piramidę tysięcy linków, nagle wypadła nawet poza TOP 100 Google. Dlaczego? Ponieważ w „oczach” algorytmu nie prowadzą do niej żadne odnośniki.
Pingwin 4.0 jest z nami od wielu miesięcy, ale niektórzy właściciele stron jeszcze się do tego nie przyzwyczaili. Pół biedy, jeśli wynika to z niewiedzy. Gorzej, jeśli strategię budowania bezwartościowych zapleczy linków kontynuuje agencja mieniąca się specjalistą od SEO. Jest to jawne działania na szkodę klienta.
Te pochodzące ze stron, które nie prezentują żadnej wartości dla użytkowników. Roboty analizują to na podstawie treści. Bardzo szkodliwe są więc linki umieszczone na stronach stworzonych tylko po to, by gromadzić odnośniki (tzw. zaplecza linków), na forach internetowych, na których od dawna nie były prowadzone żadne dyskusje, a posty służą wyłącznie zamieszczaniu linków, a także strony uznane za niebezpieczne i prezentujące nieobyczajną treść.
W takiej sytuacji należy jak najszybciej zacząć usuwać linki i koncentrować aktywność na pozyskiwaniu odnośników z wartościowych źródeł. Czyli jakich? Bardzo mocne linki pochodzą przede wszystkim ze stron mających wysoką pozycję w SERP-ach oraz wypełnionych dobrej jakości treścią. Wybijają się tutaj portale tematyczne i blogi.
W praktyce Pingwin 4.0 doprowadził do przewrotu, w wyniku którego większą wartość ma 1 link umieszczony np. w artykule sponsorowanym opublikowanym na portalu tematycznym, niż 1000 linków umieszczony na spamerskim zapleczu.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.