Skuteczne działania SEO bazują dziś na dwóch filarach: content marketingu oraz pozyskiwaniu wartościowych linków. Firmy w większości zdają już sobie sprawę z potrzeby inwestowania w wartościową treść, jednak nie do końca wiedzą, w jaki sposób zdobywać odnośniki prowadzące do ich stron internetowych. Jest na to wiele sposobów, jednak aby wybrać właściwie, trzeba najpierw zrozumieć, czym właściwie jest dobry link. Wyjaśnimy to w naszym artykule.
Dobry link różni się od złego źródłem pochodzenia. Wartościowe odnośniki umieszcza się wyłącznie na stronach, które mają znaczenie dla Google, są pozytywnie odbierane przez algorytm wyszukiwarki, a także cieszą się zaufaniem użytkowników. Z tego powodu już dawno spadło znaczenie budowania tzw. piramid linków, które bazowały na masowym umieszczaniu odnośników do strony na bezwartościowych witrynach, tzw. zapleczach.
Warto dbać o to, by linki pochodziły ze stron o podobnej tematyce, co strona docelowa. Jeśli np. masz firmę hydrauliczną, to dobry odnośnik będzie opublikowany na portalu instalacyjnym czy na stronie współpracującego przedsiębiorstwa.
Kluczowa jest jakość treści na stronie, z której ma pochodzić dobry link. Roboty Google stale analizują teksty publikowane na portalach, witrynach, blogach. Przede wszystkim robią to jednak czytelnicy. Jeśli strona jest nośnikiem słabych treści, to nikt nie będzie chciał na nią zaglądać, co jest wyraźnym sygnałem dla algorytmu, że witryna nie zasługuje na pozytywną ocenę. Tym samym umieszczane na niej linki także nie będą mieć odpowiedniej mocy.
Kolejną kwestią jest naturalność. Trzeba bardzo pilnować, aby linki nie sprawiały wrażenia umieszczony na siłę. Najlepiej jest dbać, by anchor był naturalny, czyli stanowił integralną część tekstu i miał logiczne uzasadnienie. Przykładem źle użytego linku będzie: „To najlepsza restauracja Warszawa”. Lepiej wygląda i ma większą moc link ukryty pod anchorem: 'To jedna z najlepszych restauracji w Warszawie”.
Wreszcie słowa kluczowe. Umieszczać je w linku, czy z nich zrezygnować? Są różne szkoły, jednak w ostatnim czasie widać wyraźnie, że Google stawia na wspomnianą naturalność. Absolutnie nie należy zatem stosować linków zbudowanych wyłącznie ze słów kluczowych – nie pozwoliłby na to też wydawca portalu, na którym ma zostać opublikowany artykuł z linkiem.
Tutaj znów pomocny będzie content marketing. Odnośniki można umieszczać w artykułach sponsorowanych publikowanych na poczytnych portalach czy w wpisach gościnnych na blogach. Dobrym, choć bardziej czasochłonnym i kosztownym rozwiązaniem, jest także posiadanie własnego portalu/bloga, który będzie częściowo wykorzystywany do linkowania do strony. Trzeba jednak koniecznie dbać o wartościową i obfitą treść, aby najpierw zapracować na zaufanie czytelników i Google.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.