Na gościnnych występach, czyli dlaczego warto publikować treści na zewnętrznych blogach i portalach tematycznych?

Data wpisu: 23.12.2016

Dobra i często aktualizowana treść na stronie internetowej jest najważniejszym czynnikiem rankingowym, czyli decydującym o pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. Dla Google ważne jest jednak także to, ile odnośników (i jakiej jakości) prowadzi do strony. Dobre linki można zdobywać na wiele sposobów. Dziś przekonamy Cię, że jednym z najlepszych pomysłów jest content marketing czyli miedzy innymi regularne publikowanie gościnnych wpisów na zewnętrznych blogach i portalach tematycznych.

Czym jest gościnne blogowanie?

Załóżmy, że masz firmę produkującą grzejniki. Jak pewnie dobrze wiesz Twoi potencjalni klienci szukają w sieci porad na temat wyboru konkretnego modelu kaloryferów. Badania pokazują, że podstawowym źródłem informacji są blogi tematyczne. Ludzie zaufają opinii bloggera, czyli – sięgając do języka marketingu internetowego influencera.

Co to oznacza dla Ciebie? Warto poszukać poczytnego bloga, na którym są publikowane wpisy o tematyce związanej z ogrzewaniem, budowaniem domu, remontami etc. Publikując wpis gościnny na takiej stronie masz gwarancję, że dotrze on do ogromnej grupy czytelników, czyli Twoich potencjalnych klientów. Blogger może go napisać samodzielnie np. formie recenzji lub udostępnić Ci miejsce na wpis sponsorowany, będący po prostu reklamą produktu.

Dokładnie tak samo działa to w przypadku portali tematycznych, które obecnie są najbardziej wartościowym źródłem mocnych linków. Tutaj w grę najczęściej wchodzą artykuły sponsorowane – pisane przez zawodowych copywriterów lub firmy dostarczające tekst o swoim produkcie czy usłudze.

Jakie korzyści?

Podstawowa korzyść to zwiększenie świadomości istnienia produktu/usługi w grupie docelowej. Publikując wpis na dobrze wybranym portalu czy blogu masz pewność, że trafi on do ludzi naprawdę zainteresowanych tematem, a więc będących bliżej podjęcia decyzji o zakupie.

Drugą korzyścią jest budowanie bardzo silnego zaplecza linków. Poczytny blog czy rozbudowany portal tematyczny ma mocną pozycję w wyszukiwarce, dlatego link prowadzący z niego na inną stronę ma dla Google wielokrotnie większą wartość niż np. 10 linków z typowych zapleczy.

Korzyścią jest również zwiększenie zaufania do produktu. Profesjonalny blog, a tym bardziej portal tematyczny, to dla internautów źródło wartościowych opinii i porad. Jeśli przeczytają wpis o Twoim produkcie, to automatycznie uznają go za godny uwagi.

Pamiętaj

Za publikację gościnnego wpisu trzeba oczywiście zapłacić. Stawka zależy od popularności bloggera i zasięgu portalu.

O czym pamiętać?

Gościnne wpisy muszą być tworzone zgodnie z pewnymi zasadami. Przede wszystkim pamiętaj o:

  • Interesującej treści – to nie może być zwykły wpis reklamowy czy opis produktu!
  • Ograniczeniu liczby linków zewnętrznych – takie ograniczenia stawiają wydawcy portali i właściciele blogów. W zupełności wystarczą 2 linki prowadzące do strony docelowej.
  • Unikalności – jeśli publikujesz wpis na jakimś blogu i chcesz zrobić to samo na portalu, musisz przygotować nowy tekst. Duplicate content jest niedopuszczalną praktyką, ostro tępioną przez Google.

W pozyskaniu miejsca na poczytnych blogach czy portalach na pewno pomoże Ci agencja reklamowa czy copywriterska, której zlecisz przygotowanie takich wpisów sponsorowanych. Naprawdę warto zaufać profesjonalistom, którzy znają zasady tworzenia atrakcyjnych treści do Internetu. Oszczędzisz w ten sposób mnóstwo czasu.

Autor wpisu: Soluma Interactive, Grzegorz Wiśniewski