Czy Twoja firma opublikowała kiedykolwiek artykuł sponsorowany w sieci? Jeśli nie, to poważnie zastanów się nad taką formą promocji. Z badań wynika, że internauci w większości chętnie zapoznają się z artykułami sponsorowanymi i ufają zawartym w nim informacjom. Pod warunkiem, że artykuł jest wartościowy merytorycznie oraz prawidłowo oznakowany.
Tak twierdzi blisko połowa osób przebadanych przez Grupę On Board Think Kong, która postanowiła przyjrzeć się stosunkowi internautów do treści mających znamiona reklamowe, jednak publikowanych obok „normalnych” artykułów redakcyjnych.
Badanie jasno wskazuje, że dla nieco ponad 40% ankietowanych artykuły sponsorowane mają taką samą wartość, jak treści redakcyjne. Ciekawostką jest fakt, że blisko 16% ocenia je nawet lepiej! Dla 22,5% badanych artykuły sponsorowane są mniej wartościowe, a 17,6% nie ma na ten temat zdania.
Warto wiedzieć
Ankietowani w zdecydowanej większości podkreślali, że ich zdaniem artykuły sponsorowane powinny być wyraźnie oznakowane (np. w stopce lub obok tytułu).
Dla firm, które rozważają przeprowadzenie kampanii marketingowej przy użyciu artykułów sponsorowanych najważniejsze jest jednak to, że aż około 1/3 badanych twierdzi, iż tego typu treści są dla nich inspiracją do dokonania zakupu. Czytelnicy ufają informacjom zawartym w artykułach sponsorowanych, dzięki czemu łatwiej zapamiętują nazwę sponsora i chętniej sięgają po polecany produkt/usługę.
Częstym błędem popełnianym przez firmy publikujące artykuły sponsorowane jest niezrozumienie idei takiej formy promocji. W efekcie nie powstaje artykuł, ale bezwartościowa paplanina marketingowa, która odrzuca czytelnika już po kilku pierwszych zdaniach. Tworzenie tego typu treści, a następnie publikowanie ich w sieci, jest marnowaniem pieniędzy – mało kto się na to nabierze.
Dobry artykuł sponsorowany powinien być przede wszystkim „artykułem”, a dopiero w drugiej kolejności „sponsorowanym”. Czytelnik ma wynieść z lektury jakąś korzyść dla siebie w postaci zdobytej wiedzy, której być może wcześniej nie miał. Jeśli tak się stanie, to z dużo większym zaufaniem podejdzie on do nazwy partnera pojawiającej się w artykule. Czyli – chętniej sięgnie po produkt/usługę sponsora.
Pamiętaj
Artykuły sponsorowane są bardzo dobrą receptą na zjawisko masowego blokowania reklam graficznych. Czytelnik nie może „wymazać” nazwy sponsora i siłą rzeczy się z nią zetknie. Jeśli ją zapamięta, to artykuł przyniesie spodziewany skutek.
Na różnych portalach wręcz roi się od artykułów sponsorowanych. Niektóre są tak dobrze napisane, że czytelnicy w ogóle nie są w stanie zorientować się, że mają do czynienia z tekstem o znamionach reklamy. Do tego trzeba dążyć. Taki efekt można osiągnąć wyłącznie dbając o wysoką jakość merytoryczną artykułu i publikując go w odpowiednim miejscu, czyli najlepiej na portalu związanym tematycznie z branżą sponsora.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.