Spokojnie możemy uznać, że trwa moda na artykuły sponsorowane. Właściwie codziennie otrzymujemy zapytania od firm, które chcą nam zlecić produkcję i emisję takich treści. Popularność artykułów sponsorowanych jest konsekwencją kilku rzeczy. Po pierwsze: content to nadal king. Po drugie: konsumenci mocno uodpornili się na klasyczne formaty reklamy internetowej. Po trzecie: dobrze napisany artykuł rzeczywiście znacząco zwiększa zasięg marki i może stać się kluczowym narzędziem wsparcia sprzedaży. Nie zawsze jednak będzie to możliwe. Sprawdź, w jakich sytuacjach artykuł sponsorowany nie przyniesie marce spodziewanych efektów.
Rozpoczynanie pisania artykułu sponsorowanego od przygotowania sobie listy koniecznych do użycia słów kluczowych jest bardzo złym pomysłem. W założeniu taki artykuł powinien zainteresować czytelnika, przekazać mu wartościową wiedzę i wpłynąć na profesjonalizację wizerunku marki. Słowa kluczowe nie mają nic do tego.
Ten błąd bardzo często popełniają zwłaszcza agencje SEO, które niepoprawnie określają teksty pozycjonujące (służące pozyskiwaniu linków zewnętrznych) artykułami sponsorowanymi, z którymi nie mają one wiele wspólnego.
Artykuł, który od pierwszego do ostatniego zdania jest peanem na cześć marki i jej oferty, to – napiszemy dosłownie – gniot, który może bardziej zaszkodzić wizerunkowi firmy niż go wzmocnić. Taki tekst jest po prostu niewiarygodny. Nie możemy zakładać, że czytelnik to ćwierćinteligent, który nie odróżni reklamy od artykułu merytorycznego.
Choć oczywiście reklama tekstowa nie jest blokowana przez specjalne oprogramowanie, to użytkownicy sieci mogą jej unikać na inne sposoby – chociażby przerywając czytanie po pierwszych kilku zdaniach.
W takiej sytuacji publikacja nawet świetnego artykułu sponsorowanego niewiele da. Często spotykamy się z sytuacją, w której początkujący przedsiębiorca od razu chce rozpocząć kampanię reklamową z wykorzystaniem artykułów sponsorowanych. Zawsze wówczas sugerujemy, aby najpierw zbudować wizerunek marki – taki, który uzasadni tezy zawarte w artykule. Czytelnik staje się klientem dopiero po trafieniu np. do sklepu internetowego czy na stronę www marki. Jeśli tutaj nastąpi jakiś zgrzyt, to artykuł w żaden sposób nie wesprze sprzedaży.
Przedsiębiorcy miewają bardzo wygórowane oczekiwania względem kampanii z wykorzystaniem artykułów sponsorowanych. Niektórzy spodziewają się wręcz, że jednorazowa publikacja na znanym portalu sprawi, iż nie będą się mogli opędzić od klientów. To jednak tak nie działa. Artykuły sponsorowane wymagają regularnej publikacji, aby najpierw zwiększyć świadomość marki w grupie docelowej, a później podtrzymać to zainteresowanie. Jedynie powszechnie znane marki mogą sobie pozwolić na jednorazowe publikacje np. wspierające wprowadzenie nowego produktu na rynek.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.