Data wpisu: 14.06.2018

Co możesz zrobić, by stać się ekspertem w oczach klientów?

Wypracowanie sobie eksperckiej pozycji w branży jest stanem, do którego powinna dążyć każda firma. Gdy już uda się to osiągnąć, reszta będzie znacznie łatwiejsza. Wiarygodne przedsiębiorstwo, kojarzone przez klientów przez pryzmat fachowości, nie musi rywalizować niskimi cenami. Pytanie tylko: jak to właściwie zrobić? Oto kilka sprawdzonych sposobów na to, by stać się ekspertem w oczach klientów.

Bloguj

Absolutna podstawa. Prowadzenie bloga firmowego z cennymi, merytorycznymi poradami, to świetny sposób na wypracowanie sobie eksperckiej pozycji. Oczywiście nie nastąpi to od razu. Musisz zainwestować w bardzo obszerną bazę artykułów poradnikowych. Uwierz jednak, że to się opłaca. Blogowanie jest fundamentalnym elementem strategii content marketingowej. Pozwala nie tylko osiągnąć ekspercki status, ale także naturalnie zwiększyć zasięg strony w wyszukiwarce.

Twórz wideo poradnikowe

Sprzedajesz jakieś produkty, które wymagają samodzielnego montażu? Daj swoim klientom możliwość zapoznania się z instrukcją obsługi, ale w formie wideo. Jest to bardzo atrakcyjny i pożądany content, dzięki któremu w krótkim czasie wypracujesz sobie ekspercką pozycję. Takie wideo poradniki można tworzyć na właściwie każdy temat i bez względu na branżę. Koniecznie spróbuj!

Wypowiadaj się na forach

Na pewno znajdziesz fora i portale, które traktują o Twoich kompetencjach zawodowych. Jak najczęściej udzielaj tam porad, inicjuj różne interesujące tematy, bądź aktywnym użytkownikiem. Szybko zostanie to zauważone. Pamiętaj jednak, aby nie mylić tego ze spamowaniem. Masowe umieszczanie linków do swojej strony jest słabym pomysłem, może przynieść odwrotny skutek i spowodować spadek zaufania do Twojej marki.

Wykorzystaj media społecznościowe

Szczególnie dobrą platformą do kreowania eksperckiego wizerunku jest Twitter. Dodaj do obserwowanych osoby, które mają jakiś związek z Twoją branżą. Dzięki temu będą oni widzieć Twoje wpisy. Jak najczęściej tweetuj na tematy, którymi żyją Twoi klienci i konkurencja. Pamiętaj o wyważonym tonie wypowiedzi, staraj się wcielić w rolę komentatora, a nie hejtera czy „nadwornego błazna”. Ta strategia w końcu przyniesie efekty.

Wypracowanie sobie eksperckiego wizerunku w sieci jest procesem czasochłonnym, nierzadko też kosztownym (szczególnie gdy musisz kupować miejsce do publikacji artykułów sponsorowanych – o nich też nie możesz zapominać). Na pewno jednak warto się wysilić, ponieważ korzyści z osiągnięcia takiego statusu są niebagatelne i do tego długofalowe.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry