Jak zwiększyć zasięg treści tworzonych w ramach strategii content marketingu?

Data wpisu: 09.05.2019

Content marketing to jakościowa treść, która jednak nie będzie mieć żadnego przełożenia na sukces marki, jeśli nikt się z nią nie zapozna. Bardzo ważnym elementem planowania strategii jest więc wyznaczenie miejsc publikacji treści – takich, gdzie istnieje największa szansa, że trafimy na grupę docelową. Samo publikowanie np. artykułów sponsorowanych czy wpisów na blogu nie wystarczy. Trzeba jeszcze zadbać o zwiększenie zasięgu treści. Jest na to kilka sprawdzonych sposobów.

Link do bloga w stopce maila

Dziwne, że wciąż niewiele firm z tego korzysta – przecież to najprostszy i jednocześnie naprawdę skuteczny sposób na wypromowanie swojej działalności blogerskiej. Mało tego: gdy klient czy kontrahent zobaczy, że firma prowadzi blog, wpłynie to na jego postrzeganie marki – urośnie ona do rangi profesjonalnej, dbającej o swój wizerunek, świadomej swojego potencjału.

Media społecznościowe

Nie można o nich zapominać. Nawet jeśli niekoniecznie szukamy konsumentów przez media społecznościowe, to ich potencjał jest tak ogromny, że grzechem byłoby z tego nie skorzystać. Krótkie wprowadzenie do tematyki artykułu w formie postu-zajawki wraz z linkiem do wpisu np. na blogu praktycznie gwarantuje, że więcej osób zapozna się z treścią. No i nie trzeba nic za to płacić.

Newsletter

Choć panuje powszechne przekonanie, że newsletter „nie żyje”, to w rzeczywistości śmiało można z niego zrobić super broń w walce o zwiększenie zasięgu treści. Newsletter co prawda słabo sprzedaje, ale nam nie o to tutaj chodzi. Ważniejsze jest regularne powiadamianie odbiorców o np. nowym wpisie na blogu. Newsletter wzmacnia też prestiżowy wizerunek marki.

Płatna promocja

Choć solą content marketingu jest pozyskiwanie ruchu organicznego, to czasami warto też skorzystać z „dopalacza” i sięgnąć po płatną promocję. Najlepsze wpisy na blogu można promować na Facebooku (portal sam zaproponuje taką opcję za odpowiednią cenę). Dobrym pomysłem będzie też publikowanie artykułów na poczytnych portalach, skierowanych do wyselekcjonowanej grupy docelowej.

Blogowanie gościnne

Fajny i co najważniejsze – darmowy sposób na zwiększenie zasięgu treści. Wpis gościnny najlepiej jest opublikować na blogu powiązanym tematycznie z działalnością promowanej marki. Daje to nadzieję na przejęcie choćby części ruchu z bloga. Mnóstwo osób potencjalnie zainteresowanych ofertą marki może się dowiedzieć o jej istnieniu, a dzięki rekomendacji blogera także nabrać do niej zaufania.

Bez względu na to, którą opcję wybierzemy (lub kilka z nich), należy dbać o regularne zwiększanie zasięgu treści content marketingowych, bo samo indeksowanie ich w Google to zdecydowanie za mało – przynajmniej na początkowym etapie budowania marki.

Autor wpisu: Soluma Interactive, Grzegorz Wiśniewski