Data wpisu: 29.03.2017

5 największych atutów reklamy w Internecie

Reklama w Internecie to na tyle szerokie pojęcie, że nie da się go opisać w choćby kilkunastu zdaniach. Skoro zaczynasz czytać ten tekst, to prawdopodobnie zdajesz sobie sprawę, jak ważne dla Twojej firmy są działania promocyjne w sieci. Szukasz jednak odpowiedzi na pytanie: dlaczego warto zainwestować właśnie w reklamę internetową? Przygotowaliśmy dla Ciebie konkretny poradnik. Oto 5 największych atutów reklamy w Internecie.

  1. Jest transgraniczna – reklamy w Internecie nic i nikt nie ogranicza. To jedyna przestrzeń, która umożliwia prowadzenie działań marketingowych o globalnym zasięgu. Aby to sobie zobrazować wyobraź sobie, że w ciągu kilku godzin (tyle wystarczy na uruchomienie prostej kampanii reklamowej) Twoja firma może dotrzeć z przekazem reklamowym do mieszkańców Australii, Argentyny czy dowolnego kraju na świecie.
  2. Jest bardzo precyzyjna – to ogromna siła Internetu. Sieć podlega niezwykle dokładnym badaniom, dzięki czemu możemy z dużym prawdopodobieństwem określić, kim jesteś Czytelniku, jakie są Twoje zainteresowania, gdzie mieszkasz i co już zobaczyłeś na naszej stronie. Te informacje są kluczowe w procesie tzw. targetowania reklamy. Firmy promujące się w sieci mogą skierować swój przekaz dokładnie do tych klientów, którzy są potencjalnie zainteresowani ich ofertą. Dzięki temu nie wyrzucają pieniędzy w błoto.
  3. Daje bardzo duże pole manewru – reklama internetowa jest bezkonkurencyjna pod względem dostępności narzędzi. Dosłownie każda firma może sobie pozwolić na promocję w sieci, nawet dysponując mocno ograniczonym budżetem. Opcji jest mnóstwo: od displayu, przez content marketing, po wideo. Żadne inne medium nie daje tak wielu możliwości.
  4. Można ją stale modyfikować – w Internecie wszystko odbywa się bardzo szybko. Reklama nie przynosi spodziewanych efektów? Nie ma problemu – wystarczy zmienić strategię. Bez wielkich kosztów, bez konsekwencji w postaci renegocjowania umów z nadawcą czy wydawcą itd. Szczególnie atrakcyjnie wygląda to w przypadku linków sponsorowanych – kampanię można modyfikować z dowolną częstotliwością obserwując zachowania klientów.
  5. Jest atrakcyjna dla odbiorców – widz telewizyjny może w każdej chwili przełączyć program w czasie bloku reklamowego. W Internecie to tak nie działa. Owszem, są różne adblocki, ale reklama internetowa to nie tylko banery i wideo, także atrakcyjnie stworzone treści przemycające komunikat reklamowy, z którymi internauci chcą się zapoznawać. Generalnie formaty reklamowe w sieci są znacznie ciekawsze dla klientów, na co ogromny wpływ ma precyzyjne targetowanie. Chodzi o to, że reklama trafia do tych osób, które rzeczywiście są zainteresowane jej treścią.

Te argumenty powinny Cię przekonać, że reklama internetowa jest najlepszym wyborem dla Twojej firmy. Jeśli wciąż masz wątpliwości, to na dokładkę przygotowaliśmy bonus – chodzi o pieniądze. Promocja w Internecie jest zdecydowanie najtańsza w relacji do osiąganych korzyści.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiCEO Soluma Group

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry