Artykuł sponsorowany to świetny sposób na promocję marki w Internecie. Dobrze napisany tekst przybliża czytelnikom pewne poszukiwane przez nich zagadnienia, odpowiada na pytania i tym samym buduje zaufanie do autora. Podstawą jest jednak znalezienie odpowiedniego miejsca publikacji artykułu. Z doświadczenia wiemy, że wielu przedsiębiorców popełnia klasyczny błąd i ślepo wierzy w skuteczność największych portali. Tymczasem to te małe, często specjalistyczne portale, mogą zapewnić o wiele lepsze efekty.
Opublikowanie artykułu sponsorowanego na jednym z czołowym polskich portali internetowych może się wydawać rewelacyjnym pomysłem. Portal udostępnia klientowi statystyki, z których wynika, że notuje kilkadziesiąt milionów odsłoń miesięcznie i ma setki tysięcy unikalnych użytkowników. Brzmi fajnie, ale co z tego wynika?
Po pierwsze: duża liczba użytkowników nie przekłada się na to, że choćby połowa z nich zapozna się z treścią artykułu. Po drugie: najpopularniejsze portale internetowe są odwiedzane w celach czysto rozrywkowych oraz informacyjnych. Użytkownicy szukają na nich treści newsowych i lekkich, łatwych oraz przyjemnych. Specjalistyczny artykuł sponsorowany się w to nijak nie wpisuje.
Efekt jest taki, że artykuł szybko zginie w zasobach portalu, który codziennie publikuje dziesiątki podobnych tekstów. Już po kilku dniach odszukanie artykułu będzie bardzo trudne. Można sobie oczywiście zagwarantować publikację na stronie głównej, jednak jest to bardzo drogie i także nie daje pewności, że kampania przyniesie jakikolwiek skutek.
To kolejny, często bagatelizowany problem. Portale typu Onet.pl czy WP.pl odwiedzają wszyscy, a więc trudno jest tutaj mówić o jakiejś konkretnej, szczególnie wyróżniającej się grupie docelowej. Załóżmy, że firma sprzedająca akcesoria wędkarskie chce opublikować artykuł na temat wędek. Oczywiście, że istnieje duże prawdopodobieństwo, iż wśród miliona czytelników portalu znajdą się wędkarze. Pytanie: czy oni rzeczywiście szukają takich poradników na tego typu stronach? Co więcej: czy zaufają treści, która została opublikowana tuż obok artykułu o prześwitującej sukience gwiazdy i kolejnej partnerce piłkarza?
Cennik publikacji artykułów sponsorowanych na największych portalach internetowych może wywołać ciarki na plecach większości polskich przedsiębiorców. I tutaj pojawia się kolejny problem: czy, biorąc pod uwagę wcześniej argumenty, naprawdę jest sens wydawać kilkakrotnie więcej pieniędzy, aby tylko mieć satysfakcję z tego, że nazwa firmy pojawiła się w mainstreamie?
Oczywiście, że ma mniejszy zasięg, notuje mniej odsłon, nie ma aż tak rozpoznawalnej marki. Co z tego? Z punktu widzenia interesu firmy, która promuje się przy pomocy artykułu sponsorowanego, o wiele ważniejsze jest dotarcie do grupy docelowej, rzeczywiście zainteresowanej tematyką artykułu.
Dlatego obecnie obowiązuje trend szukania specjalistycznych miejsc dystrybucji treści. To dostatecznie potwierdza większą opłacalność publikowania artykułów sponsorowanych na małym portalu. Nie wspominając już o znacznie korzystniejszej cenie usługi.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.