Czy warto się pozycjonować mając do dyspozycji niewielki budżet?

Data wpisu: 03.07.2018
Zdjęcie główne #1498 - Czy warto się pozycjonować mając do dyspozycji niewielki budżet?

Z tym dylematem boryka się cała masa przedsiębiorców, którzy – jak to w życiu bywa – chcieliby, ale nie do końca mogą. Bardzo niski budżet reklamowy jest oczywiście poważną przeszkodą, jednak nie oznacza konieczności rezygnacji z pozycjonowania strony. W praktyce właśnie szeroko rozumiane działania SEO są najlepszym wyborem dla firm mających do dyspozycji skromne środki na promocję. Trzeba sobie natomiast zdawać sprawę z faktu, że łatwo (i szybko) nie będzie.

Zapomnij o TOP 10 na najbardziej konkurencyjne frazy

Przyjmij to po prostu do wiadomości: nawet dysponując bardzo wysokim budżetem można nigdy nie doczekać się wskoczenia strony na pierwszą stronę wyników wyszukiwania, gdy mówimy o tych najbardziej konkurencyjnych frazach. Przykłady to: „kosmetyczka Warszawa” czy chociażby „pizzeria Wrocław”. Takie frazy są od dawna okupowane przez inne firmy, które przeznaczają spore kwoty, by utrzymać swoje pozycje.

Nie daj się więc nabrać firmie, która obieca Ci wprowadzenie strony do TOP 10 czy nawet TOP 3 na te najbardziej konkurencyjne frazy. Żadna agencja SEO nie ma prawa składać takich deklaracji!

Niski budżet? Stawiaj na długi ogon

Pozycjonowanie long tail ma coraz większe znaczenie i obecnie staje się podstawową metodą SEO. Wszystko dlatego, że najbardziej konkurencyjne frazy są już „zaklepane”. Agencje SEO oferują więc swoim klientom możliwość umieszczenia strony na bardzo wysokiej pozycji, ale na frazy, które są rzadziej wyszukiwane przez użytkowników. Czy to źle? Niekoniecznie.

Zachowania użytkowników wyszukiwarki się zmieniają. Coraz więcej osób zamiast wpisać po prostu „kosmetyczka Warszawa” zastosuje frazę „polecany salon kosmetyczny w Warszawie i okolicach” czy „dobra kosmetyczka na Żoliborzu”. Takie frazy są bardziej sprecyzowane, a więc warto o nie powalczyć, bo to zwiększa szansę na to, że ostatecznie na stronę Twojej firmy trafią klienci wiedzący, czego chcą.

Ratuje Cię content marketing

Content marketing nieprzypadkowo jest nazywany „współczesnym SEO”. Nie wyobrażamy sobie sytuacji, w której firma chcąca zwiększyć zasięg strony w wyszukiwarce nie wykorzystuje tej strategii. Zwłaszcza dysponując ograniczonym budżetem. Podstawowym sposobem na to, by zawalczyć o dobre pozycje w Google, jest prowadzenie bloga firmowego i z tym nie ma sensu dyskutować. Powie Ci to każda agencja SEO, i to bez względu, czy przeznaczysz na jej działania 1000 czy 10000 złotych miesięcznie.

Pora odpowiedzieć na tytułowe pytanie. Tak, nawet firmy mające bardzo ograniczony budżet mogą, a wręcz powinny inwestować w pozycjonowanie. Inne formy reklamy na pewno nie przyniosą podobnych efektów, szczególnie w dłuższej perspektywie.

Nie licz jednak na to, że zauważysz konkretne korzyści z dnia na dzień, a jeśli ktoś Ci to obieca, szybko zerwij z nim jakąkolwiek współpracę.