Agencje marketingowe, choć przecież obecne na polskim rynku od początku lat 90. XX wieku, nadal nie są traktowane, jako istotny element naszej gospodarki. Tymczasem to dzięki nam (mówimy w imieniu całej branży) mnóstwo firm osiągnęło spektakularny sukces, w tym międzynarodowy. Nadal też nie brakuje przedsiębiorców, którzy nie do końca rozumieją, czym zajmuje się agencja marketingowa – i dlatego wolą samodzielnie odpowiadać za marketing swoich firm. Czas zatem podzielić się konkretami. Sprawdź, co może zrobić dla Twojego biznesu profesjonalna agencja marketingowa, reklamowa, interaktywna itp.
Obecnie podstawową usługą świadczoną przez każdą agencję marketingową jest projektowanie stron internetowych. Trudno sobie przecież wyobrazić skuteczną promocję firmy w sieci bez własnej, profesjonalnej witryny. Jej wykonanie należy powierzyć wyspecjalizowanej agencji, wcześniej oczywiście analizując jej portfolio.
Agencja marketingowa odpowiada za wprowadzenie marki na rynek, a kluczowym etapem jest tutaj przygotowanie elementów jej identyfikacji wizualnej: kolorystyki, logotypu, wizytówek, papieru firmowego, stopki maila itd. Atrakcyjność marki jest dziś niezwykle ważna, dlatego nie można bazować na projektach tworzonych przez amatorów.
Każda profesjonalna agencja marketingowa oferuje również usługi copywriterskie, w tym przypadku związane z namingiem. Chodzi tutaj o opracowanie nazwy firmy oraz jej sloganu. W grę może wchodzić również opracowanie nazwy produktu.
Ważnym elementem działalności agencji marketingowej jest projektowanie wszelkich nośników reklamowych, czyli m.in. ulotek, plakatów, ale też banerów online.
Copwyriterzy pracujący w agencji marketingowej dostarczają treści na stronę internetową klienta, piszą teksty blogowe, artykuły sponsorowane i specjalistyczne, opracowują wpisy do social mediów, tworzą opisy produktów i kategorii. Odpowiadają również za realizację jednej z głównych strategii promocyjnych, czyli content marketingu.
Nie wszystkie agencje marketingowe oferują obsługę klientów zainteresowanych reklamą w tradycyjnych mediach czy na bilbordach. Warto to wcześniej sprawdzić, prosząc po prostu o przedstawienie zakresu specjalizacji agencji.
Jeśli klient nie ma specjalnie pomysłu na to, jak wypromować swoją markę w grupie docelowej, może przedstawić budżet i zlecić agencji działania kompleksowe, mieszczące się w dostępnej kwocie. Wówczas to agencja odpowiada za cały marketing klienta, w tym za monitorowanie i raportowanie efektów kampanii.
Jest jeszcze jedna rzecz, o jakiej warto wspomnieć – to analiza biznesu. Agencje marketingowe coraz częściej muszą specjalizować się nie tylko w reklamie i brandingu, ale także mieć duże pojęcie o prowadzeniu biznesu, aby lepiej zrozumieć potrzeby klienta. To pozwala planować kampanie idealnie dopasowane do specyfiki firmy/marki, ale też wyprowadzać klienta z błędu, gdy ten upiera się przy ewidentnie nieefektywnych działaniach.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.