Data wpisu: 15.11.2016

Pozycjonowanie strony internetowej w 6 krokach

Choć szeroko pojęte pozycjonowanie witryny nie jest procesem zamkniętym (czyli nie można go przeprowadzić od punktu A do Z i na tym zakończyć), to istnieją pewne uniwersalne zadania, które należy wykonać. Dzięki temu strona stanie się widoczna w wynikach wyszukiwania i powoli zacznie zdobywać sobie coraz wyższą pozycję. W tym wpisie podpowiemy Ci, jak się za to zabrać w 6 ważnych krokach.

Krok 1. - optymalizacja kodu HTML strony

Jest to zadanie dla webmastera, który stworzył Twoją firmową stronę www. Każda profesjonalna agencja reklamowa w swojej ofercie przygotowania witryny zawiera usługę jej zoptymalizowania pod kątem wymagań Google. Dzięki temu strona zostanie zaindeksowana i będzie widoczna w wyszukiwarce. Zoptymalizowanie serwisu pozwala robotom Google szybko skanować treść znajdującą się na stronie i znajdować na niej to, co jest potencjalnie interesujące dla zadającego pytanie użytkownika.

Krok 2. - przetestowanie strony

To także leży po stronie wykonawcy witryny, który musi Ci zagwarantować, że serwis jest wolny od błędów technicznych mogących wpłynąć na jego złe odbieranie przez wyszukiwarkę. Te same błędy powodują również to, że ze strony nieprzyjemnie się korzysta – gdy użytkownik nie może łatwo znaleźć interesujących go informacji, po prostu przejdzie na inną witrynę. Na tym etapie trzeba też koniecznie sprawdzić szybkość ładowania strony – jest to jeden z ważniejszych czynników rankingowych Google.

Krok 3. - struktura strony

Ustalenie przejrzystej struktury służy nie tylko temu, aby po witrynie można było się łatwo poruszać, ale ma również na celu zwiększenie jej atrakcyjności dla robotów wyszukiwarki. Pamiętajmy, że muszą one zwrócić użytkownikom wyniki wyszukiwania w ciągu ułamka sekundy. Nie będą się więc „silić” na wertowanie głęboko zakopanej treści. Informacje zawarte w obrębie serwisu muszą więc być prawidłowo i logicznie pogrupowane w ramach kolejnych podstron.

Krok 4. - zamieszczenie treści

Czyli wszelkich tekstów opisujących ofertę lub o charakterze poradnikowym. Treści te muszą być przede wszystkim wartościowe, ciekawe, ale także zoptymalizowane pod kątem SEO, czyli zawierać odpowiednie słowa kluczowe i nagłówki. Dzięki temu roboty wyszukiwarki łatwiej do nich dotrą i polecą je użytkownikom.

Krok 5. - linkowanie

Pozyskiwanie linków z innych serwisów nie jest takie proste, dlatego z reguły odnośniki po prostu się kupuje. Ważne jest, aby pamiętać, że muszą one pochodzić z mocnych, wartościowych stron, a nie różnych zapleczy. Dużo lepszy z punktu widzenia pozycjonowania jest np. link umieszczony na portalu tematycznym odwiedzanym przez 100 tysięcy użytkowników miesięcznie niż np. 10 linków wychodzących z katalogu.

Rada

Kupowanie linków polega np. na zamieszczeniu artykułu sponsorowanego na jakimś poczytnym portalu.

Krok 6. - wersja responsywna strony

Warto w nią zainwestować już na etapie tworzenia witryny internetowej, bo ten zabieg błyskawicznie się zwróci. Google przykłada ogromną wagę do tego, aby polecane przez wyszukiwarkę strony były poprawnie wyświetlane na urządzeniach mobilnych. Jest to jeden z najważniejszych czynników rankingowych. Nie zakładaj więc, że Twoi klienci nie będą szukać Twojej oferty na smartfonach – po pierwsze nie możesz być tego pewien, a po drugie responsywność strony wpływa także na jej pozycję w desktopowej wyszukiwarce.

Wykonanie tych 6 kroków umożliwia stronie osiągnięcie dobrej pozycji w Google, ale jeszcze jej nie gwarantuje. Bardzo ważne jest bowiem ciągłe aktualizowanie witryny, czyli zamieszczanie na niej świeżych, wartościowych i zoptymalizowanych pod kątem SEO treści, np. na blogu.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiCEO Soluma Group

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry