Data wpisu: 14.11.2016

Jak zbudować zaplecze linków prowadzących do strony internetowej? 5 prostych pomysłów

Linkowanie nadal jest solą pozycjonowania, ale dodajmy, że chodzi tu o mądre linkowanie. Nie ma bowiem większego sensu budowanie tzw. piramid linków, czyli kupowanie odnośników pochodzących z bezwartościowych stron, które powstały tylko po to, aby te linki generować. Google tępi takie praktyki i jest w tym coraz skuteczniejsze. Skąd więc brać wartościowe linki? Jak zbudować ich mocne zaplecze? Poznaj 5 prostych sposobów.

  1. Dodaj stronę do katalogów – katalogi stron nie kojarzą się może zbyt pozytywnie, ale to nadal bardzo wartościowe źródło dość mocnych linków. Bez wątpienia warto dodać stronę do kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu katalogów, które mają bogatą historię i nie są uznawane przez Google za strony spamerskie. Swoje katalogi mają np. Onet czy WP. Najlepiej jest dodawać stronę do maksymalnie kilku katalogów miesięcznie, aby uniknąć zarzutu masowego budowania piramidy linków.
  2. Dodaj stronę do branżowej bazy firm – jest tego mnóstwo, by wymienić chociażby serwisy www.firmy.net czy www.pf.pl. Są to strony dość wartościowe, dobrze oceniane przez Google, dlatego umieszczenie na nich linku do swojej witryny nie jest obarczone żadnym ryzykiem. Dodatkowo te strony osiągają wysokie pozycje w wyszukiwarce i jest duża szansa, że część klientów trafi na Twoją witrynę firmową właśnie za ich pośrednictwem.
  3. Postaraj się o link na poczytnym blogu – oczywiście nie można tego robić „z partyzanta”, czyli bawić się w chałupniczy marketing szeptany. Autor bloga na pewno taki link szybko usunie. Można jednak podejść do sprawy kompleksowo. Jeśli na swojej stronie firmowej prowadzisz także blog, to stwórz jakiś wartościowy, wysoce merytoryczny wpis. Następnie znajdź blog, na którym został podjęty podobny temat i zaproponuj autorowi polemikę – jest szansa, że link do Twojego wpisu umieszczony w komentarzu nie zostanie usunięty.
  4. Załóż profil w social media – linkowanie z mediów społecznościowych jest banalnie proste i bardzo skuteczne. Szczególnie dotyczy to profilu w Google+. Warto założyć profile na Facebooku, Twitterze, Goldenline czy LinkedIn, a następnie linkować do ciekawych wpisów na blogu firmowym czy w aktualnościach. Z czasem możesz zauważyć, że linki są przekazywane między innymi użytkownikami, co znacznie zwiększy ich moc.
  5. Dogadaj się z konkurencją – dlaczego sobie nie pomagać? Jeśli znasz inne firmy z Twojej branży, to zaproponuj im wymianę linków. Polećcie swoje wpisy na blogu, wspomnijcie o sobie w aktualnościach. Nie jest to wcale szkodliwe dla Waszych ofert, a może mieć wpływ na poprawienie pozycji stron w wyszukiwarce.

Na koniec wspomnijmy jeszcze o pozyskiwaniu linków z bardzo mocnych stron, które generują tysiące odwiedzin i mają mnóstwo użytkowników – czyli z portali tematycznych. Link pochodzący z takiego portalu jest bardzo wartościowy, dlatego warto zainwestować w zamieszczenie np. artykułu sponsorowanego, w którym zostanie umieszczony subtelny odnośnik do strony docelowej autora.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry