Data wpisu: 11.03.2020

Marketing szeptany, czyli buzz marketing. Najpopularniejsze strategie

Marketing szeptany uchodzi za „czarną owcę” marketingu online, co jest pokłosiem niezbyt profesjonalnych działań prowadzonych głównie przez freelancerów niemających pojęcia o tej strategii marketingowej. Nadal pokutuje przekonanie, że buzz marketing to po prostu nachalne dodawanie linków do komentarzy i infantylne polecanie produktów danej marki np. na forach czy w social mediach. Tymczasem dobrze zaplanowany marketing szeptany może znacząco umocnić markę i zwiększyć jej rozpoznawalność w sposób organiczny. Sprawdź, jakie są dostępne narzędzia i strategie buzz marketingu.

Casual marketing

Jest to strategia polegająca na jednoczesnym prowadzeniu kampanii marketingowej, która wspiera cel buzz marketingu. Przykładowo: organizujemy konkurs z atrakcyjnymi nagrodami, dotyczący jakiegoś innego zagadnienia, natomiast w tle zawsze przewija się marka sponsora.

Product seeding

Jest to jedna z najpopularniejszych strategii buzz marketingu, polegająca po prostu na udostępnianiu influencerom swoich produktów do testów. W ramach współpracy tester może zatrzymać produkt dla siebie, rzadziej natomiast otrzymuje wynagrodzenie pieniężne.

Community marketing

To klasyczny rodzaj buzz marketingu, który polega na wspominaniu o produkcie czy marce w różnych kanałach komunikacji, np. na forach czy w social mediach.

Trendsetting

W tym przypadku nie chodzi o podążanie za jakimś trendem, ale o wykreowanie nowego. Potrzebni są do tego oczywiście trendsetterzy, czyli osoby powszechnie znane, liderzy opinii. Mogą oni podejmować jakieś działania, w których tle zawsze przewija się promowana marka.

Brand blogging

Czyli komercyjne blogowanie, np. w formie wpisu gościnnego czy wpisu sponsorowanego, w którym popularny blogger testuje jakieś rozwiązanie, recenzuje usługę etc.

Cause marketing

Bardzo skuteczna forma buzz marketingu, ponieważ wykorzystujemy tutaj jakiś powszechnie ważny problem, z którym promowana marka się mierzy – np. zanieczyszczenie powietrza. Kampania ma na celu wzbudzenie zaufania do marki.

Evangelist marketing

Celem tej strategii jest stworzenie grupy wyznawców marki, którzy bardzo mocno się z nią utożsamiają i dzięki temu sami ją promują. Na evangelist marketingu „wypłynęły” chociażby kryptowaluty.

Viral

Marketing wirusowy jest trudną, ale bardzo skuteczną formą buzz marketingu. Wykorzystujemy tutaj różne narzędzia, np. memy, by marka w naturalny, nie reklamowy sposób trafiła pod strzechy i stała się rozpoznawalna w jak największej grupie odbiorców.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiCEO Soluma Group

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry