Marketing szeptany uchodzi za „czarną owcę” marketingu online, co jest pokłosiem niezbyt profesjonalnych działań prowadzonych głównie przez freelancerów niemających pojęcia o tej strategii marketingowej. Nadal pokutuje przekonanie, że buzz marketing to po prostu nachalne dodawanie linków do komentarzy i infantylne polecanie produktów danej marki np. na forach czy w social mediach. Tymczasem dobrze zaplanowany marketing szeptany może znacząco umocnić markę i zwiększyć jej rozpoznawalność w sposób organiczny. Sprawdź, jakie są dostępne narzędzia i strategie buzz marketingu.
Casual marketing
Jest to strategia polegająca na jednoczesnym prowadzeniu kampanii marketingowej, która wspiera cel buzz marketingu. Przykładowo: organizujemy konkurs z atrakcyjnymi nagrodami, dotyczący jakiegoś innego zagadnienia, natomiast w tle zawsze przewija się marka sponsora.
Product seeding
Jest to jedna z najpopularniejszych strategii buzz marketingu, polegająca po prostu na udostępnianiu influencerom swoich produktów do testów. W ramach współpracy tester może zatrzymać produkt dla siebie, rzadziej natomiast otrzymuje wynagrodzenie pieniężne.
Community marketing
To klasyczny rodzaj buzz marketingu, który polega na wspominaniu o produkcie czy marce w różnych kanałach komunikacji, np. na forach czy w social mediach.
Trendsetting
W tym przypadku nie chodzi o podążanie za jakimś trendem, ale o wykreowanie nowego. Potrzebni są do tego oczywiście trendsetterzy, czyli osoby powszechnie znane, liderzy opinii. Mogą oni podejmować jakieś działania, w których tle zawsze przewija się promowana marka.
Brand blogging
Czyli komercyjne blogowanie, np. w formie wpisu gościnnego czy wpisu sponsorowanego, w którym popularny blogger testuje jakieś rozwiązanie, recenzuje usługę etc.
Cause marketing
Bardzo skuteczna forma buzz marketingu, ponieważ wykorzystujemy tutaj jakiś powszechnie ważny problem, z którym promowana marka się mierzy – np. zanieczyszczenie powietrza. Kampania ma na celu wzbudzenie zaufania do marki.
Evangelist marketing
Celem tej strategii jest stworzenie grupy wyznawców marki, którzy bardzo mocno się z nią utożsamiają i dzięki temu sami ją promują. Na evangelist marketingu „wypłynęły” chociażby kryptowaluty.
Viral
Marketing wirusowy jest trudną, ale bardzo skuteczną formą buzz marketingu. Wykorzystujemy tutaj różne narzędzia, np. memy, by marka w naturalny, nie reklamowy sposób trafiła pod strzechy i stała się rozpoznawalna w jak największej grupie odbiorców.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.