Blogowanie stało się niesamowicie popularne wśród przedsiębiorców. Jeszcze kilka lat temu wiele firm nie traktowało tego poważnie, bo utożsamiało blogi ze stronami dla dzieci i nastolatków, ewentualnie znudzonych kobiet wychowujących dzieci. To zmieniło się o 180°. Obecnie prowadzenie bloga firmowego jest podstawą prowadzenia skutecznych działań marketingowych w sieci. Wciąż jednak wiele firm nie rozumie, że samo pisanie artykułów nie wystarczy. Potrzebne są także inne ruchy.
Masz kanały firmowe w social mediach? Wykorzystaj je do promowania swojego bloga. Skąd fani (czyli klienci) mają się dowiedzieć o nowych wpisach, jeśli ich o tym nie informujesz? Po każdej publikacji zalinkuj do niej na Facebooku, Google+ czy Twitterze, dbając o zachęcający opis. Media społecznościowe mogą być ciekawym kanałem pozyskiwania ruchu na stronę, w tym na blog firmowy.
Nie chodzi tutaj o nachalne upychanie słów kluczowych, ale o zwiększenie atrakcyjności artykułu zarówno dla czytelnika, jak i wyszukiwarki. Zanim klikniesz „Opublikuj”, dokładnie przyjrzyj się wpisowi i oceń, czy aby na pewno sam chciałbyś go przeczytać. Jeśli coś tu ewidentnie nie gra, czas najwyższy na optymalizację.
Zadbaj o:
Oczywiście nie chodzi tutaj o spamowanie. Jako fachowiec w jakiejś branży z pewnością masz swoje profile na forach poświęconych konkretnym zagadnieniom. Zainteresuj innych specjalistów tym, co masz do powiedzenia. Kto wie, może wywiąże się fajna dyskusja, dzięki której Twoja marka stanie się bardziej rozpoznawalna?
Gdy już wyrobisz sobie markę w blogosferze, możesz zacząć myśleć o tworzeniu wpisów gościnnych. Zaproponuj takie rozwiązanie innym firmom ze swojej branży lub znanym blogerom. Wpisy gościnne są świetnym sposobem na promocję bloga, a tym samym zwiększenie zasięgu marki, która stoi za jego tworzeniem.
Od czasu do czasu wybierz też jeden artykuł, który jest szczególnie interesujący dla Twojej grupy docelowej. Na jego podstawie stwórz osobny, bardziej rozbudowany tekst, który opublikujesz na poczytnym portalu tematycznym.
I koniecznie bierz udział w dyskusji! Komentarze świadczą o popularności bloga i są potwierdzeniem, że ktoś go w ogóle czyta. Nie możesz ignorować osób, które zdecydowały się zostawić komentarz – nawet krytyczny.
Prowadzenie bloga firmowego z myślą o jego realnym wpływie na promocję marki jest poważnym, wymagającym zadaniem. Nie możesz tego robić po łebkach. Jeśli nie masz na to czasu, poszukaj kogoś, kto zajmie się Twoim blogiem z profesjonalnym zacięciem.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.