Data wpisu: 22.07.2016

Marketing szeptany – czy warto inwestować w takie działania?

Większość internautów trafiła kiedyś na komentarz pod artykułem czy na forum tematycznym, który już na pierwszy rzut oka wyglądał podejrzanie. Nie dość, że bardzo pochlebnie opisywał cechy jakiegoś produktu, to jeszcze zawierał link do strony producenta. To klasyczny przykład marketingu szeptanego. Tzw. buzz marketing nadal cieszy się sporą popularnością wśród promujących się firm. Czy jednak jest skuteczny?

Czym właściwie jest marketing szeptany?

Marketing szeptany to, jak sama nazwa wskazuje, szeptanie internautom na temat cech produktu, co wpływa na jego promowanie i zachęcenie do jego zakupu. Takie działania najczęściej obserwujemy w komentarzach i na forach tematycznych. Wynajęte agencje (lub pojedyncze osoby) publikują tam setki komentarzy zwracających uwagę czytelników na konkretny produkt czy usługę.

Warto wiedzieć

Marketing szeptany może mieć postać pozytywną – promować produkt, lub negatywną – niszczyć opinię na temat konkurencji.

Umiejętnie prowadzony marketing szeptany może przynieść firmie masę korzyści, przede wszystkim wzrost świadomości marki i produktu. W grę wchodzi też budowanie zaufania wśród potencjalnych klientów. W Internecie ma to podwójne znaczenie, bo jak pokazują statystyki aż ponad 70% z nas ufa opiniom znalezionym w sieci.

Pamiętaj

Nieprofesjonalny buzz marketing, a także prowadzony zbyt agresywnie, może przynieść odwrotne skutki i znacznie pogorszyć notowania marki.

Zalety prowadzenia kampanii marketingu szeptanego

Ta forma reklamy, oczywiście prowadzona w prawidłowy sposób, przekłada się na zwiększenie zasięgu marki w Internecie. W dodatku efekt tych działań jest długotrwały, przynajmniej do czasu, aż wpisy nie zostaną usunięte z forum czy portalu – stanie się tak, gdy moderator uzna je za działanie typowo reklamowe.

W dodatku marketing szeptany nie jest drogi. Płaci się za pojedyncze wpisy lub za okres prowadzenia kampanii. Nie są to powalające kwoty, co zachęca wiele firm dysponujących ograniczonym budżetem.

Na skuteczność marketingu szeptanego mocno wpłynęła ekspansja social media. To tutaj przenosi się aktywność agencji reklamowych prowadzących takie kampanie marketingowe.

Czy warto?

Marketing szeptany nadal jest dość skuteczną formą dotarcia do klientów z pozytywnym komunikatem na temat swojego produktu czy usługi. Na dłuższą metę takie działania się jednak nie sprawdzają – z różnych powodów, chociażby moderacji komentarzy czy rosnącego braku zaufania do opinii wyrażanych na forach internetowych.

Z tego punktu widzenia lepiej jest zainwestować w kompleksowe działania oparte na dystrybucji wartościowych treści.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry