Każda firma chce być rozpoznawalna, nie ma co do tego wątpliwości (chyba, że mamy na myśli firmy nie do końca legalnie działające, ale my nie o tym). Rozpoznawalność buduje się często latami, czasami w ciągu kilku tygodni czy miesięcy. Nie oszukujmy się – wiele firm nie osiąga jej nigdy. Dlaczego? Powody bywają różne, ale z naszego doświadczenia wynika, że nie zadbały one o posługiwanie się podstawowymi narzędziami służącymi do kreowania swojej rozpoznawalności. Wśród nich koniecznie trzeba wymienić projekty graficzne, które są tanim i skutecznym sposobem dotarcia ze swoją marką do świadomości klientów.
Firma, aby żyć, musi pozyskiwać klientów. Robi to m.in. poprzez wysyłanie im swoich ofert handlowych. To doskonały moment na rozpoczęcie budowania rozpoznawalności marki. Oto prosty przykład i dwie zupełnie skrajne sytuacje:
Przykład 1: Klient przyszyła maila z zapytaniem o wycenę wykonania usługi. Firma oczywiście błyskawicznie odpowiada na tego maila, składniki swojej oferty mieszcząc po prostu w treści wiadomości.
Przykład 2: Identyczna sytuacja. Tym razem jednak firma przygotowuje ofertę w profesjonalnym szablonie listownika/papieru firmowego. Załącza dokument w PDF i wysyła do klienta.
Jak sądzisz, która koncepcja jest lepsza? Nietrudno się domyślić, że ta druga. Z kilku powodów:
Dlatego tak ważne jest, aby prezentować ofertę swoim klientom w sposób profesjonalny, z użyciem świetnych i SPÓJNYCH projektów graficznych. Trzeba o tym pomyśleć już na etapie budowania biznesu i obok logo zlecić także zawodowemu studiu graficznemu przygotowanie projektów papeterii firmowej.
Budowę rozpoznawalności marki można prowadzić na wiele sposobów. Trzeba jednak zdać sobie sprawę, że w dzisiejszych czasach, gdy klient może w ciągu kilku chwil zapoznać się z zakresem działalności firmy i wyrobić sobie zdanie na jej temat, nie zamieniając z Tobą choćby jednego słowa, kluczowe jest dbanie o każdy, najdrobniejszy element wizerunku.
Profesjonalne projekty graficzne są jedną z podstawowych rzeczy, z którymi spotykać będą się Twoi klienci. Wspomnieliśmy o prawidłowym prezentowaniu ofert, ale przecież dochodzi do tego także strona internetowa (tutaj grafika musi być na bardzo wysokim poziomie), czy choćby zwykłe wizytówki. Co wręczysz swojemu klientowi podczas spotkania? Świstek papieru z zapisanym numerem? Pewnie, że nie.
Prezentuj swoją markę w sposób świadomy, nie dopuść do tego, aby kojarzyła się ona przypadkowo lub – co gorsza – wcale się nie kojarzyła. Uwierz, że wszystkie argumenty są po Twojej stronie. Sięgaj po profesjonalne projekty graficzne, nie łakom się na niepotrzebne oszczędności, bo to się niestety w dzisiejszym biznesie nie sprawdza.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.