Wielokrotnie otrzymujemy zapytania od klientów na temat naszego wyobrażenia nowoczesnej i skutecznej strony www dla firmy. Zawsze odpowiadamy, że taką witrynę trzeba oprzeć na 3 filarach: funkcjonalności, dobrej treści oraz responsywności (prawidłowym wyświetlaniu na urządzeniach mobilnych). Gdy się jednak dłużej nad tym zastanowimy dojdziemy do wniosku, że tych cech naprawdę dobrej strony jest nieco więcej. Co ważne, nie zawsze atuty witryny firmowej sprawdzą się w przypadku strony prywatnej i odwrotnie.
Mamy dla Was kolejne bardzo pomocne zestawienie. Przyda się Wam w momencie, gdy będziecie chcieli zamówić profesjonalną stronę www dla swoich firm, ale nie będziecie wiedzieli, na co powinien zwrócić uwagę wykonawca. Zawsze skupiajcie się na przynajmniej 7 cechach świetnej witryny komercyjnej:
- Poprawne wyświetlanie na urządzeniach mobilnych – to konieczność, bo według różnych badań już nawet ponad 40% użytkowników sieci odwiedza firmowe strony www za pośrednictwem smartfonów i tabletów. Odpowiedzialny przedsiębiorca nie może tego faktu lekceważyć. Jest praktycznie pewne, że liczba takich użytkowników będzie rosnąć.
- Zawartość tekstowa – czyli szeroko pojęty content. To od niego w dużej mierze zależy, czy odwiedzający stanie się potencjalnym klientem. Dobrej jakości teksty są najlepszą reklamą dla firmy, bo pozwalają użytkownikom szybko zapoznać się z potencjałem przedsiębiorstwa i podjąć decyzję, czy warto z nim nawiązać kontakt. Regularnie uzupełniane treści, np. w formie wbudowanego w stronę blogu, świetnie wspomagają też pozycjonowanie strony w Google.
- Autorska grafika – dobra strona nie powinna być budowana w oparciu o szablony. Firmie zależy przecież na wyróżnieniu się na tle konkurencji. Dlatego zlecając stworzenie strony trzeba zainwestować w doskonały projekt graficzny, który będzie INDYWIDUALNY.
- Optymalizacja pod Google – aby strona była skuteczna musi być widoczna w wynikach wyszukiwania i prawidłowo zaindeksowana. To zadanie dla webmastera, który zoptymalizuje stronę pod kątem wymogów wyszukiwarki. Potrzebne będzie także opracowanie słów kluczowych, z którymi kojarzy się biznes.
- Funkcjonalność – szerokie pojęcie, które obejmuje m.in. stworzenie dobrej mapy strony, na podstawie której powstanie chociażby menu i układ graficzny serwisu. Chodzi o to, aby użytkownik od razu po wejściu na stronę wiedział, gdzie się znalazł, z jaką firmą ma do czynienia i był „prowadzony za rękę” w drodze do najważniejszych dla przedsiębiorcy zakładek.
- Dobra domena i konta pocztowe – tworząc stronę nie można zapomnieć o tym, że musi być ona umieszczona pod konkretnym adresem domeny. Wybieramy prostą i w 100% związaną z nazwą firmy. To niewielki, ale ważny element wizerunkowy. Mając domenę musimy „podłączyć” pod nią także konta pocztowe. Wszystko to wpływa na profesjonalny odbiór firmy.
- Dostęp do statystyk i systemu zarządzania treścią – dobrze jest mieć kontrolę, prawda? Dlatego wybierając firmę, która stworzy stronę www należy koniecznie zwrócić uwagę, czy daje ona dostęp do panelu systemu CMS do zarządzania treścią witryny. Jest to bardzo ważne i pozwala przedsiębiorcy uniknąć dodatkowych kosztów i nieporozumień w przyszłości. Przyda się także uruchomienie analizy ruchu na stronie, np. w Google Analytics. Dzięki temu można na bieżąco śledzić zachowania użytkowników i w razie potrzeb na nie reagować, np. wprowadzając zmiany w układzie graficznym.
Widząc, jak wiele ważnych elementów składa się na efekt w postaci profesjonalnej strony www nie można oczekiwać, że trafimy na „promocję” i zdobędziemy świetny serwis za cenę kilku butelek dobrego alkoholu. Chyba, że tak też traktujemy swój biznes – wypić, co jest do wypicia i zapomnieć o tym, co będzie jutro.
Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive