Data wpisu: 10.01.2017

Czy warto dostosować stronę do wymagań urządzeń mobilnych? To badanie Cię przekona

Dużo i głośno mówi się o nadchodzącej rewolucji mobilnej, tymczasem ona po cichutku właśnie się dokonała. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę StatCounter, w tym roku po raz pierwszy w historii globalny udział wyświetleń stron www na urządzeniach przenośnych był większy niż na laptopach i komputerach stacjonarnych. Przekładając to na ludzki język: nie masz strony responsywnej? Pożegnaj się z przyrostem liczby klientów.

Internauci przerzucają się na urządzenia mobilne

Jest to pierwsza taka sytuacja w historii, a dokładnie od początku przeprowadzania badań Internetu. Raport „Global Stats”wykazał, że na całym świecie udział odsłon stron internetowych na urządzeniach mobilnych jest wyższy niż na komputerach i wyniósł dokładnie 51,3%.

Informacja ta nie jest szczególnie zaskakująca, bo taki trend obserwujemy od wielu miesięcy, a do tego sprzedaż urządzeń mobilnych wciąż utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie. Statystycznie np. Polak ma ponad 1 smartfon, podczas gdy z komputerów wcale nie korzysta cała nasza populacja.

Jak to wygląda w Polsce?

O dziwo w naszym kraju udział wyszukiwań mobilnych jest jeszcze większy niż w skali całego świata. W październiku 2016 roku, jak wynika z raportu „Global Stats”, polscy internauci w 60% przypadków logowali się na strony internetowe za pośrednictwem urządzeń mobilnych, głównie smartfonów, znacznie rzadziej tabletów. Komputery osobiste miały zaledwie 38% udział.

Pod tym względem jesteśmy w światowej czołówce. Jako ciekawostkę można przytoczyć wynik badania dla USA i Wielkiej Brytanii, czyli rynków uchodzących za szczególnie mocno skupione na rozwoju technologii mobilnej. Amerykanie wybierają mobile w 58% przypadków, natomiast Brytyjczycy w 55,6%.

Jak interpretować te dane?

Właściwie już je zinterpretowaliśmy w ostatnim zdaniu wstępu do tego wpisu. Przedsiębiorcy, którzy wciąż nie mogą się przekonać do zainwestowania w dostosowanie swoich stron do wymagań urządzeń mobilnych, po prostu konsekwentnie będą obserwować spadek liczby klientów, a na pewno zapytań.

Coś, co do niedawna wydawało się odległą przyszłością, właśnie stało się faktem – urządzenia mobilne nie służą nam już tylko do zabawy czy korzystania z mediów społecznościowych, ale także do wyszukiwania ofert, robienia zakupów i kontaktowania się z różnymi usługodawcami.

Pamiętaj

Strona, która jest zoptymalizowana wyłącznie pod kątem wymagań desktopowych, wkrótce stanie się przeżytkiem i nie będzie już atrakcyjna dla potencjalnych klientów – nawet mimo jej dobrego wypozycjonowania.

Swoje trzy grosze dorzuci też Google, które obserwując zmianę zachowań swoich użytkowników z pewnością jeszcze mocniej postawi na premiowanie w wynikach wyszukiwania stron, które poprawnie wyświetlają się na urządzeniach mobilnych.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry