Data wpisu: 29.03.2016

Rewolucja? Nie, konieczność! 6 powodów, dla których musisz mieć responsywną stronę www

Niektórzy nazywają to trendem, inni przyszłością, słyszeliśmy nawet o „ciekawostce”. Tymczasem nie ma się nad czym specjalnie rozwodzić – każda firma, która chce skutecznie promować swój biznes w sieci, musi mieć responsywną stronę www. Jej brak możemy porównać do słuchania Bacha przez głośnik smartfona – niby coś tam słychać, ale czy to naprawdę jest jakość, na którą ta muzyka zasługuje?

Nawet jeśli nie jesteś wielbicielem klasyki i niekoniecznie interesujesz się nowymi technologiami, na pewno zależy Ci na jednym – aby zwiększyć ruch na stronie i pozyskiwać w ten sposób nowych klientów. W takim razie nie masz wyjścia. Musisz zainwestować w witrynę, która poprawnie wyświetla się na urządzeniach mobilnych.

Wciąż Cię nie przekonaliśmy? Nie pozostaje nam więc nic innego, jak przedstawić Ci 6 żelaznych powodów, dla których każda firma powinna posiadać responsywną stronę www.

  1. Klienci szukają Cię zawsze i wszędzie – biznesowy savoir-vivre nakazuje, aby nie narzucać klientom tego, w jakich okolicznościach mają zapoznawać się z ofertą firmy. Ukłoń się w ich stronę i daj im wybór. Mechanika samochodowego możemy przecież szukać na poboczu drogi, a prawnika siedząc w restauracji. Wówczas sięgamy po urządzenia mobilne. Twoi klienci oczekują, że znajdą Cię bez problemu wtedy, kiedy mają taką potrzebę.
  2. Dobra strona, to strona funkcjonalna – a nie będzie taka, jeśli korzystanie z niej jest możliwe wyłącznie za pośrednictwem ekranu komputera. Funkcjonalność ma dziś zupełnie inne znaczenie niż jeszcze kilka lat temu. Chcemy korzystać ze stron internetowych tak, jak jest nam wygodnie. Często wygoda wiąże się po prostu z leżeniem na kanapie i używaniem tabletu lub jedzeniem obiadu i klikaniu w ekran smartfona.
  3. Tylko strony responsywne mogą osiągnąć wysokie pozycje w wyszukiwarce – nie licz na to, że Twoja strona znajdzie się na szczycie wyników wyszukiwania, jeśli nie można jej prawidłowo przeglądać na ekranie urządzenia mobilnego. Google zwraca na to baczną uwagę!
  4. Urządzenia mobilne będą sprzedawać się lepiej niż komputery – cały świat przechodzi na „mobile” i to się nie zmieni przynajmniej przez najbliższą dekadę. Coraz częściej komputery będą nam zastępować wydajne urządzenia mobilne, a Ty musisz być na to przygotowany już teraz.
  5. Decyzje zakupowe podejmujemy często spontanicznie – jest to bardzo ważne dla sklepów online, ale także dla każdej innej firmy, której zależy na sprzedaży bezpośrednio przez Internet lub przynajmniej na kontakcie nawiązanym przez klienta za pośrednictwem strony www. Czasami klient nie chce czekać, aż wróci do domu czy biura – chce kupić już, mając pod ręką smartfona. Kupi u Ciebie, jeśli mu to umożliwisz.
  6. Profesjonalny wizerunek – sam pewnie uśmiechasz się na widok anachronicznych stron tworzonych w oparciu o najprostsze szablony, które były tak modne 10 lat temu. W takim razie wyobraź sobie, że dla wielu Twoich klientów równie „zacofana” jest witryna, która nie ma wersji mobilnej lub nie jest przynajmniej responsywna. Taka strona nie wygląda profesjonalnie i na pewno nie pomaga w budowaniu wiarygodnego wizerunku firmy.

Koszt poniesiony na przygotowanie responsywnej strony www potrafi się zwrócić natychmiast – wystarczy jeden klient, który skorzysta z Twoich usług dlatego, że miał możliwość przejrzenia zawartości strony na smartfonie lub tablecie. Im dłużej z tym czekasz, tym większy tracisz dystans do konkurencji.

 


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry