Reklama internetowa od kilku lat połyka kolejne pola dystrybucji treści marketingowych. Już dawno przegoniła radio i prasę, powoli zabiera się też za telewizję. Pokazują to wszelkie badania. Dlatego firmy nie powinny dziś zadawać pytania: „gdzie się reklamować”, ale „jak się reklamować w Internecie, aby na tym jak najbardziej zyskać?”.
W branży reklamowej nie ma dziś sensu wymyślać prochu na nowo. Trzeba iść z trendem, bo to przynosi największe korzyści. Trend pokazuje natomiast wyraźnie, gdzie warto szukać klientów. W Internecie.
Choć polskie firmy nadal najwięcej środków przeznaczają na reklamę telewizyjną, to warto zauważyć, że gros budżetów telewizyjnych tworzą giganci. Mniejsi reklamodawcy nie mogą sobie pozwolić na ekspansję na tym polu. Dla nich idealną alternatywą jest właśnie Internet.
Warto wiedzieć
Internet jest medium reklamowym o największym potencjale. Wydatki na reklamę w sieci rosną z miesiąca na miesiąc i to od kilku lat. Tylko w pierwszym kwartale 2016 roku wzrost w Polsce wyniósł blisko 30%!
Jeśli mielibyśmy trzymać się trendów, to bez wątpienia wciąż najbardziej opłacalna jest reklama w formacie display. To wszelkie banery, animacje i inne „przeszkadzajki” pojawiające się na ekranie. W tym konkretnym przypadku warto jednak wyjść poza trendy i patrzeć na zachowania użytkowników sieci. Ci mają coraz silniejszą alergię na reklamy display. Lubią przekaz komercyjny, jednak podany w innej formie.
Skuteczna reklama internetowa powoli przestaje przypominać reklamę. Są to przede wszystkim treści o podtekście komercyjnym, jednak niosące ze sobą jakąś wartość merytoryczną. Inwestowanie w content marketing, video czy aktywność w social mediach przynosi podwójne korzyści: nie tylko pomaga w bezpośrednim dotarciu do klientów, ale także buduje pozycję firmy w wyszukiwarce, a to jest zawsze bezcenne.
Na tym polu coraz większe znaczenie ma influence marketing. Firmy zaczynają wykorzystywać popularność blogerów i youtuberów, którzy mają zaufanie społeczności internetowej i dzięki temu mogą wpływać na decyzje zakupowe swoich widzów i czytelników.
Reklama internetowa konsekwentnie zmierza w kierunku mobile. Rośnie pokolenie klientów, którzy surfują po sieci wyłącznie przy pomocy smartfonów i tabletów. Działania reklamowe muszą to uwzględniać i być dostosowane nie tylko do oczekiwań klientów, ale też wymagań technicznych urządzeń przenośnych. Dotyczy to samych reklam, jak i chociażby firmowych stron internetowych.
Jest kwestią kilku najbliższych lat, gdy reklama w Internecie pod względem wydatków na nią przegoni nawet telewizję. Wówczas jednak mniejszym firmom będzie już trudno przebić się na rynku i walczyć z konkurencją, która przewidziała ten trend dużo wcześniej. Dlatego inwestycję w przemyślane działania reklamowe w sieci warto zaplanować jak najszybciej.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.