Twoja firma jest, a na pewno powinna być marką, z którą klienci będą mieli wyłącznie pozytywne skojarzenia. Oczywiście osiągnięcie tego efektu jest bardzo trudne i wymaga prowadzenia czasochłonnych działań promocyjnych (nie tylko reklamowych). Kreowanie i ochrona marki jest procesem, który nigdy się nie kończy. Musisz wykorzystywać do tego Internet. W tym poradniku znajdziesz kilka podstawowych sposobów.
Niezależnie od tego, czy ich treść jest pozytywna czy negatywna. Komentarze na temat Twojej firmy mogą się pojawiać w mediach społecznościowych, na forach branżowych czy portalach konsumenckich. Nigdy nie zostawiaj ich bez odpowiedzi. Dziękuj za miłe słowa, z troską odnoś się do negatywnych opinii.
Rada
Możesz skorzystać z jednego z wielu dostępnych narzędzi do monitorowania Internetu, by wiedzieć, gdzie mówi się o Twojej marce (np.: Brand24).
Jeśli prowadzisz blog firmowy (a powinieneś), to staraj się od czasu do czasu kupić lub stworzyć znakomity artykuł poradnikowy. Promuj go następnie w sieci, wykorzystując do tego chociażby media społecznościowe.
Raz na jakiś czas wykup również miejsce do publikacji artykułu sponsorowanego. Takie treści pozwolą Ci zawalczyć o pozycję branżowego eksperta, co jest niezwykle cenne z punktu widzenia budowania silnej marki.
Jest to szczególnie ważne w sytuacji, gdy kierujesz swoją ofertę do klientów lokalnych. Dzięki wizytówce w Google Moja Firma zyskasz możliwość wyświetlania informacji o Twoim biznesie w mapach Google. Klienci będą również mogli zostawiać opinie o Twoich usługach – pamiętaj o odpowiadaniu na komentarze.
Ochrona marki w sieci polega także na monitorowaniu, czy przypadkiem konkurencja nie kradnie Twojej własności. Mogą to być chociażby teksty opublikowane na stronie internetowej czy blogu. Regularnie sprawdzaj, czy do tego nie doszło – możesz skorzystać z wielu dostępnych narzędzi.
Gdy zorientujesz się, że ktoś bezprawnie korzysta z Twojej własności intelektualnej (w tym zdjęć), zawiadom o tym Google. Unikniesz w ten sposób ryzyka kary za duplicate content, a także pokażesz konkurencji, że poważnie podchodzisz do kwestii ochrony wizerunku.
Kreowanie wizerunku to także reagowanie na zmieniające się oczekiwania klientów. To że masz fajną stronę i profesjonalne logo nie oznacza, że za kilka lat ich jakość wciąż będzie bardzo wysoka. Nie wahaj się zainwestować w rebranding.
Nie bagatelizuj tego, jak Twoja firma jest widziana „w internetach”. Jej wizerunek ma kolosalny wpływ na powodzenie biznesu, szczególnie jeśli działasz w mocno konkurencyjnej branży i nie chcesz kusić klientów wyłącznie niskimi cenami.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.