Data wpisu: 28.10.2016

Dlaczego warto mieć wizytówkę w Google Moja Firma?

Wyszukiwarka Google jest nie tylko podstawowym źródłem informacji dla około 20 milionów Polaków, ale także celem biznesowej ekspansji dla setek tysięcy firm. Gigant z Mountain View doskonale wyczuwa potrzeby biznesu, czego efektem jest udostępnianie kilku bardzo ciekawych narzędzi do promowania produktów i usług. Jednym z nich jest program Google Moja Firma. Uczestnictwo w nim daje przedsiębiorcy kilka istotnych profitów. Przeczytasz o nich w dzisiejszym poradniku.

Bez ogródek – dlaczego warto?

Przede wszystkim dlatego, że bardzo zwiększa to konkurencyjność firmy w wyszukiwarce, głównie dla zapytań lokalnych. Wielu użytkowników precyzuje swoje zapytania i dodaje do nich nazwę miasta, województwa czy gminy. Jest to oczywiste. W końcu mieszkaniec Zabrza, którego rozbolał ząb, nie będzie szukać dentysty w Warszawie czy w Gdańsku, ale właśnie w Zabrzu. Zada więc odpowiednie pytanie wyszukiwarce i natychmiast otrzyma odnośniki do stron gabinetów dentystycznych ze swojego miasta.

Program Google Moja Firma jest zatem przede wszystkim świetnym narzędziem dla firm, które pozycjonują się lokalnie, a więc kierują swoje usługi do mieszkańców danej lokalizacji. Warto wiedzieć, że wizytówki firm (wraz z mapą Google) praktycznie zawsze są umieszczane nad organicznymi wynikami wyszukiwania. To znacznie zwiększa ich widoczność, a tym samym daje ogromną przewagę nad konkurencją.

Rada

Wizytówkę w Google Moja Firma warto jednak założyć także w sytuacji, gdy firma nie celuje wyłącznie w rynek lokalny. Jest to bowiem również narzędzie wspierające działania z zakresu pozycjonowania strony w Google.

Konto Google+

Aby móc uruchomić wizytówkę w Google Moja Firma należy jednocześnie założyć konto w Google+. Jest to platforma social media, która nie ma aktualnie szans w walce o popularność z Facebookiem, ale obecność na niej przynosi przedsiębiorcy zupełnie inne korzyści.

Przede wszystkim fakt posiadania przez firmę profilu w Google+ jest jednym z czynników rankingowych, a więc jest to brane pod uwagę przy ustalaniu pozycji strony w wyszukiwarce. Jeszcze ważniejsze jest natomiast to, że wszelkie linki umieszczone w Google+, które prowadzą do strony docelowej, mają ogromną siłę. Roboty wyszukiwarki traktują je priorytetowo i znacznie przychylniej oceniają witrynę.

Budowanie zaufania do marki

Posiadanie wizytówki w Google Moja Firma wiąże się z tym, że przedsiębiorca zostaje wystawiony na publiczny osąd. Chodzi o to, że każdy zalogowany użytkownik Google może wystawić opinię na temat firmy, która następnie będzie opublikowana przy wizytówce. Im więcej pozytywnych opinii, tym więcej gwiazdek pojawi się na profilu firmowym. Jest to bardzo korzystne, ponieważ pozwala budować zaufanie do marki.

Pamiętaj

Większość internautów ufa opiniom zamieszczanym w Google.

Oczywiście może się zdarzyć, że na profilu pojawi się negatywna opinia. Nie jest to wcale koniec świata, ale motywacja do działania. Rozsądny przedsiębiorca odpowie na zarzuty, przeprosi niezadowolonego klienta i wytłumaczy, co jest przyczyną problemu. Zostanie to odebrane jako działanie profesjonalne i pozwoli zatrzeć złe wrażenie wywołane negatywnym komentarzem.

Posiadanie wizytówki w usłudze Google Moja Firma jest zatem bardzo korzystne, szczególnie po uwzględnieniu faktu, że jest to narzędzie zupełnie bezpłatne. Czy jednak trzeba komuś zapłacić za to, aby uruchomił taką wizytówkę? Nie – można to zrobić samodzielnie i nie jest to wcale trudne. Poradnik krok po kroku znajdziesz na naszym blogu tutaj.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry