Czy warto być w mediach społecznościowych? Tak. Czy warto inwestować w obecność na wszystkich popularnych portalach? Zdecydowanie nie. Social media mają to do siebie, że bardzo pomagają w kreowaniu wizerunku marki i prowadzeniu komunikacji z klientami, ale nie każda marka tego potrzebuje. Często wydatki są niewspółmierne do efektów. Dlatego w dzisiejszym wpisie podpowiemy Ci, na których portalach społecznościowych warto mieć firmowe konto.
Posiadanie konta na tym portalu jest praktycznie obowiązkiem dla przedsiębiorców z branży e-commerce. Klient, który trafia do sklepu internetowego i go nie zna, będzie chciał się czegoś dowiedzieć po lekturze wpisów na Facebooku. Aktywnie prowadzony profil jest wielkim atutem i narzędziem reklamy. Fanpage służy przede wszystkim do budowania świadomości marki i poszerzania grupy klientów o tzw. fanów.
Trzeba natomiast pamiętać, że wpisy na Facebooku nie są indeksowane przez Google, a umieszczone linki nie mają atrybutu follow – dlatego aktywność na tym portalu nie ma przełożenia na SEO.
Google+
Ten portal, w odróżnieniu od Facebooka, daje kopa pozycjonowanej stronie. Linki zamieszczane na Google+ mają atrybut follow, a wpisy są oczywiście szybko indeksowane. Im więcej obserwatorów ma profil i im więcej osób daje wpisom +1, tym większe przełożenie aktywności na SEO.
Ponadto Google+ jest dobrym narzędziem do budowania społeczności wokół marki, ponieważ korzystają z tego portalu osoby o dość sprecyzowanych zainteresowaniach. Atutem jest to, że profil nie pozyskuje aż tak dużo pustego ruchu, czyli polubień niemających wpływu na korzyści dla marki.
Ten bardzo popularny portal internetowy uchodzi za mało pomocny marketingowo, ale to nie jest do końca prawda. Wpisy na Twitterze są indeksowane przez Google, ale linki nie mają atrybutu follow. Siłą są natomiast hashtagi, którymi należy okraszać wpisy. Jest to szczególnie korzystne w przypadku sklepów online, które mogą publikować informacje o promocjach z atrakcyjnymi hashtagami.
Ponadto Twitter uchodzi za prestiżowe narzędzie komunikacji, dlatego łatwo można tutaj zbudować profesjonalny wizerunek marki oraz przekazywać klientom istotne informacje.
Portal wręcz stworzony dla e-sklepów. Można tutaj tworzyć graficzne prezentacje produktów, co jest bardzo atrakcyjne dla klientów. Ponadto wszystkie zamieszczone zdjęcia są indeksowane przez Google i wyświetlane w Galerii, co może być korzystne z punktu widzenia SEO. Linki mają atrybut nofollow.
Na koniec zostawiliśmy branżowe portale kariery typu Goldenline czy LinkedIN. Obecność na nich jest korzystna przede wszystkim dla tych firm, które chcą budować ekspercką pozycję, dzielić się fachową wiedzą i tym samym dać namacalne dowody na swoje wysokie kompetencje.
Jak widać obecność marki w social media może przynosić różny skutek, dlatego zanim zaczniesz masowo zakładać profile, pomyśl dokładnie, czego Twoja firma tak naprawdę potrzebuje. Pamiętaj, że samo posiadanie profili nie wystarczy – trzeba jeszcze zadbać o ich aktywne prowadzenie.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.