Bardzo często dostajemy pytania od firm zainteresowanych prowadzeniem kont w mediach społecznościowych. Większość interesuje jedno: czy warto? Warto, ale pod warunkiem, że taki profil jest prowadzony regularnie, ciekawie i jest mocno wykorzystywany do komunikowania się z klientami. Takie podejście do sprawy się opłaca, co właśnie potwierdziły badania.
Jak wynika z raportu Izby Gospodarki Elektronicznej, 84% polskich internautów ma konto na co najmniej jednym portalu społecznościowym. Najczęściej jest to Facebook (73%), YouTube (39%), NK oraz Instagram (27%). Większość badanych deklaruje, że śledzi poczynania marek na tych portalach i aktywnie obserwuje profile firm.
Dlaczego to robią? Z kilku powodów. Najczęściej chodzi o znalezienie inspiracji zakupowych, poznanie nowości w ofercie, wzięcie udziału w konkursie, a także uzyskanie możliwości zadania pytania. To pokazuje, że marki aktywnie prowadzące swoje profile w social media mają ogromne możliwości w zakresie komunikowania się z klientami.
Ciekawostka
Aż 43% polskich użytkowników Facebooka lajkuje profile marek. Częściej robią to kobiety.
Wyniki przytoczonego badania nie pozostawiają więc wątpliwości: warto mieć profil firmowy na portalach społecznościowych. Jednak tylko w sytuacji, gdy prezentuje on odpowiedni poziom i naprawdę zachęca użytkownik do jego polubienia, a później śledzenia.
Z ankiety jasno wynika, że użytkownicy social media mają konkretne wymagania odnośnie profili firmowych. Nie chcą widzieć tam śmiesznych filmików czy złotych myśli na początek tygodnia. Chcą natomiast dowiadywać się o nowych produktach, uzyskiwać szybką informację na temat promocji, brać udział w konkursach i akcjach specjalnych, a także mieć możliwość komunikowania się z marką.
Jedna prawidłowość: prowadzenie profilu „dla zasady” mija się z celem (pisaliśmy o tym m.in. tutaj). Konto marki np. na Facebooku musi być traktowane jako normalne narzędzie promocji. Nie wolno go zaniedbywać kosztem innych aktywności. Porządny, aktualizowany profil może stać się wręcz najważniejszym miejscem komunikacji z klientami, o ile ci uwierzą, że firma naprawdę stawia na ten model.
Marki prowadzące swoje profile w sposób amatorski nic na tym nie zyskają. Wygrają tylko te, które rozumieją, po co w ogóle są obecne w social media. Takie podejście oczywiście kosztuje, jednak ta inwestycja może się naprawdę zwrócić.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.