Klienci są dziś bardzo wybredni. Dzięki Internetowi mogą w ciągu kilku chwil znaleźć mnóstwo konkurencyjnych ofert. O wyborze jednej z nich decydują drobiazgi i wcale nie chodzi tylko o cenę. Dla klienta bardzo ważny jest sposób, w jaki komunikuje się z nim firma. Jeśli będzie profesjonalny i przyjazny, to szansa na to, że klient poleci Twoje usługi swoim znajomym, znacznie rośnie. Oto kilka prostych sposobów, dzięki którym znacznie poprawisz komunikację z klientem.
Wizyta na stronie jest zwykle pierwszym etapem komunikacji z firmą. Klient chce się na niej czuć swobodnie, bez problemu znajdować potrzebne mu informacje i dobrze poznać przedsiębiorcę. Należy więc zadbać o to, aby witryna była maksymalnie przejrzysta i tym samym przyjazna.
To zadanie dla UX designera, który musi zwracać uwagę na takie elementy, jak chociażby łatwa ścieżka dotarcia do zakładki kontaktowej czy opisów poszczególnych usług. Jeśli strona jest źle zaprojektowana, przeładowana elementami graficznymi i niefunkcjonalna, to pierwsze wrażenie klienta z pewnością nie będzie pozytywne.
Blogowanie jest świetnym sposobem na nawiązanie komunikacji z klientem. Wartościowe artykuły o charakterze poradnikowym nie tylko ściągają ruch z wyszukiwarki, ale także pozwalają klientom spojrzeć na przedsiębiorcę przez pryzmat jego fachowości. Dobre treści na blogu są chętnie udostępnianie za pośrednictwem mediów społecznościowych i poczty e-mail, co stanowi naturalny mechanizm polecenia usług firmy.
W XXI wieku coraz mniejsze znaczenie ma komunikacja telefoniczna, nie wspominając już o spotkaniach twarzą w twarz. Mnóstwo firm obsługuje klientów wyłącznie za pośrednictwem poczty elektronicznej, co jest wygodne, ale rodzi pewien problem: jak w taki sposób udowodnić klientowi, że ma do czynienia z profesjonalistą?
Zacznijmy od odpowiedniego wyglądu stopki maila. Powinna ona od razu zdradzać, że firma dba o swój wizerunek i sprawną komunikację z klientami. Bardzo ważny jest też dobór słów – zamiast suchego „Witam” używaj bardziej przyjaznego „Dzień dobry”. Wygląda to o wiele lepiej i od razu skraca dystans. Pamiętaj, by zawsze sprawdzić treść wiadomości przed wysłaniem – nie powinna zawierać błędów ortograficznych czy stylistycznych.
Staraj się możliwie rozlegle odpowiadać na pytania klienta. Ofertę przygotowuj na estetycznym papierze firmowym i dodawaj ją do załącznika, nie umieszczaj je w treści wiadomości (chyba że jest to bardzo krótka wycena).
Nikt nie lubi czekać. Warto więc zapewnić klienta, że odpowiedź na jego pytanie przesłane np. za pośrednictwem formularza kontaktowego, zostanie udzielona w ciągu 24 godzin (w dni robocze). Im szybciej odpowiesz, tym większa szansa na pozytywny odbiór ze strony klienta. Przekona się on, że firma działa sprawnie i dba o satysfakcję swoich klientów.
Podsumowując: stworzenie modelu komunikacji z klientem to jedno z najważniejszych zadań, jakie stoi przed przedsiębiorcą. Im lepszy kontakt z firmą, tym większa szansa na to, że klient zechce ją polecić innym.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.