Data wpisu: 23.08.2018

Chcesz, aby Twoja strona była mobile friendly? Sprawdź, co musisz zrobić

Na pewno dobrze wiesz, jak ważne jest, by Twoja firmowa strona internetowa była przyjazna użytkownikom mobilnym. To oczywiste, że powinna być ona responsywna, czyli wyskalowana do wymagań małych ekranów. Na tym jednak proces jest przystosowywania do standardów mobile friendly się nie kończy. Sprawdź, co jeszcze trzeba zrobić, aby witryna rzeczywiście odpowiadała na potrzeby użytkowników smartfonów i tabletów.

Odpowiednio sformatowane treści

Nie jest tajemnicą, że czytanie różnych tekstów na małym ekranie jest średnio wygodne. Jeśli treści na Twojej stronie internetowej mają wysoką wartość merytoryczną, a do tego prowadzisz blog, to pamiętaj, by zastosować odpowiednie formatowanie. Chodzi tutaj o ułatwienie użytkownikom mobilnym zapoznawania się z tekstami. Niezbędne będzie więc:

  • Stosowanie krótkich, atrakcyjnych nagłówków i śródtytułów
  • Stosowanie pogrubień, wypunktowań
  • Rozbijanie dłuższych partii tekstu na akapity (optymalnie 4-5 linijek)
  • Stosowanie innych elementów uatrakcyjniających tekst, np. funkcji cytowania

„Lekkość”

Strona mobile friendly nie może być przeładowana elementami graficznymi, a tym bardziej irytującymi wtyczkami. Ten temat należy załatwić już na etapie projektowania responsywnej witryny. Jednak nawet później warto sprawdzić, czy strona odpowiednio szybko się ładuje. Użytkownicy zwracają na to uwagę, ponieważ nie chcą być narażeni na utratę zbyt dużej ilości danych w ramach pakietu internetowego.

Krótki, przejrzysty formularz kontaktowy

Badania pokazują, że coraz więcej użytkowników mobilnych wykorzystuje smartfony i tablety nie tylko do przeglądania ofert firm, ale także robienia zakupów i nawiązywania kontaktu z przedsiębiorcami. Należy to im ułatwić. Zadbaj o to, by zakładka kontaktowa była schludnie zaprojektowana, a jej najważniejszym elementem powinien być formularz, który da się bez problemu wypełnić z poziomu smartfona.

Gwarancja szybkiej odpowiedzi na zapytanie

Osoby odwiedzające Twoją stronę za pośrednictwem telefonu w zdecydowanej większości robią to popołudniami, wieczorami i w weekendy. Jeśli chcesz pozyskiwać więcej klientów mobilnych, musisz zagwarantować im szybką obsługę.

Sprytnym rozwiązaniem będzie umieszczenie na stronie informacji, że odpowiedzi na zapytania są udzielane w ciągu maksymalnie 24 godzin (lub jeszcze krócej), także w dni wolne. To zachęci osobę korzystającą ze smartfona do tego, by skontaktować się z przedsiębiorcą bez względu na porę.

Jak widzisz strona mobile friendly powinna posiadać kilka szczególnych elementów, które faktycznie poprawiają jej funkcjonalność i zwiększają atrakcyjność w oczach użytkowników mobilnych. Pamiętaj: sama responsywność to już za mało!


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz cennik

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry