Podstawowym zadaniem każdej firmowej strony www jest promowanie przedsiębiorstwa w sieci oraz zachęcanie użytkowników, czyli potencjalnych klientów, do zapoznania się z ofertą. Co potem? Trzeba ich skłonić do określonego zachowania. W przypadku biznesu praktycznie zawsze tym pożądanym ruchem jest nawiązanie kontaktu z firmą. Aby zwiększyć szansę na to, że klient faktycznie odpowie na ofertę przedsiębiorcy, zdecydowanie warto umieścić na stronie formularz kontaktowy. To proste i bardzo skuteczne narzędzie.
Z prostego powodu. Internauci są leniwi. Wchodząc na stronę jakiejś firmy oczekują, że szybko, a wręcz błyskawicznie znajdą na niej przydatne dla siebie informacje. Jeśli są one dla nich satysfakcjonujące chcą natychmiast skontaktować się z firmą. Jak myślisz – ilu osobom będzie się chciało kopiować podany przez Ciebie adres e-mail do skrzynki pocztowej? Niewielu.
Do głosu doszła też już grupa konsumentów, którzy całkowicie bagatelizują kontakt telefoniczny. Wolą anonimowość. Rozmowa przez telefon jest jednak obciążająca, a wiele osób chce również uniknąć sytuacji, w której będą zmuszone tłumaczyć rozmówcy, że jednak nie są zainteresowane ofertą.
Przy pomocy formularza można bardzo łatwo wykreować wizerunek profesjonalnej firmy. Nawet jeśli prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą, to przecież nie musisz się tym chwalić. Jasne, wszystkie zapytania od klientów będą trafiać na Twoją skrzynkę mailową, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby w formularzu uruchomić opcję wysyłania zapytań do „działów”. Dział handlowy, dział obsługi klienta, dział marketingu – wygląda fajnie i sprawia wrażenie, że mamy do czynienia z firmą kompletną, profesjonalną.
Formularz jest ważny również z powodów czysto psychologicznych. Wiele osób odwiedzających strony www firm podejmuje spontaniczne decyzje. Myślą: „Co mi szkodzi, wyślę zapytanie, zobaczymy”. Formularz niejako tworzy atmosferę anonimowości i niezobowiązującej swobody – są to bardzo ważne kwestie w świecie marketingu internetowego. Mając formularz kontaktowy zyskujesz więc dużą szansę na otrzymanie zapytań od osób, które nigdy w życiu nie zadzwoniłyby do Twojej firmy, bo po prostu nie są jeszcze zdecydowane na zakup i nie chcą być do niego namawiane.
Oczywiście nie każdy formularz będzie spełniał swoje zadanie, dlatego jego zaprojektowanie trzeba powierzyć specjalistom. Owszem, w sieci znajdziesz sporo „gotowców”, ale nie zawsze będą one pasować do konkretnej strony lub oczekiwań Twojej grupy docelowej.
Dobry formularz kontaktowy ma 4 cechy:
Można bardzo ostrożnie przyjąć, że rezygnując z formularza kontaktowego na swojej stronie www ograniczasz zasięg sprzedażowy o dobrych kilkadziesiąt procent. Zupełnie niepotrzebnie, bo tzw. implementacja formularza jest banalnie prosta i w żaden sposób nie wpływa na finalną cenę wykonania strony.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.