Elementy sklepu internetowego, które budzą zaufanie wśród klientów

Data wpisu: 16.01.2019

Robienie zakupów w Internecie jest szybkie, łatwe i często tańsze niż w punktach stacjonarnych. Wciąż jednak nie wszyscy korzystają z tej możliwości. Powód? Badania konsumenckie wskazują, że część kupujących zwyczajnie boi się wydawać pieniądze w sieci, co jest efektem bardzo ograniczonego zaufania do e-sprzedawców. Warto się więc zastanowić, jak to zmienić. Przede wszystkim należy zadbać o to, aby sklep internetowy budził zaufanie wśród potencjalnych klientów. Aby tak się stało, należy umieścić w nim kilka kluczowych elementów.

Opinie innych klientów

Nic tak nie budzi zaufania do sklepu, jak fakt, że z jego oferty skorzystało wiele osób. Dlatego podstawą w e-biznesie jest pozyskiwanie pozytywnych opinii, na które oczywiście trzeba sobie zapracować. Sprytnym „trikiem” jest umieszczenie wybranych komentarzy pod opisem produktu – wcale nie trzeba przy tym usuwać tych negatywnych czy neutralnych, ponieważ takie głosy uwiarygadniają ofertę.

Rada

Warto również zadbać o to, aby opinie na temat sklepu pojawiały się w mediach społecznościowych, np. na profilu marki na Facebooku. To także cenne źródło informacji i element budowania zaufania.

Blog

Blog to bardzo ważny element strategii content marketingowej, która powinna być podstawą promocji każdego e-sklepu. Umieszczanie wartościowych artykułów poradnikowych na stronie sklepu uwiarygadnia biznes – klienci widzą bowiem, że ktoś w tej firmie pracuje i stara się na bieżąco aktualizować treść witryny. Artykuły warto także publikować na portalach zewnętrznych, ponieważ w ten sposób zwiększa się zasięg i tym samym rozpoznawalność marki sklepu. Klienci mają znacznie większe zaufanie do tego, co znają.

Szczegółowe dane kontaktowe

To powinno być oczywiste dla każdego e-sprzedawcy. Na stronie sklepu należy umieścić jak najobszerniejsze informacje na temat firmy. Nie wystarczy sama publikacja regulaminu. Warto stworzyć osobną zakładkę, w której klienci znajdą dane na temat sklepu, numery kontaktowe do poszczególnych działów czy – to szczególnie skuteczne rozwiązanie – zdjęcia zespołu pracowników (byle były prawdziwe, a nie kupione ze stocków).

Metody płatności

Im więcej metod płatności udostępnia sklep, tym wyższa jest jego wiarygodność. Ponadto działa to na korzyść samych klientów, którzy nie muszą się martwić tym, że jeśli nie mają np. PayPala, to nie zrobią zakupów w danym sklepie. Bardzo ważne jest również, aby klienci jeszcze przed wrzuceniem produktu do koszyka mogli ustalić, jaki będzie koszt przesyłki – nie wolno ich tym zaskakiwać na etapie finalizacji transakcji (jest to jedna z najczęstszych przyczyn porzucania koszyka zakupowego).

Certyfikat SSL

Bezpieczeństwo zakupów online to nośny temat, dlatego coraz więcej kupujących zwraca na to baczną uwagę. Trudno zrozumieć, dlaczego część e-przedsiębiorców wciąż nie zainwestowała w zabezpieczenie stron swoich sklepów certyfikatem SSL. Dzięki niemu połączenie jest szyfrowane, a więc nie ma ryzyka przechwycenia danych np. karty kredytowej klienta.

Pamiętajmy również, że na wiarygodność sklepu internetowego wpływa jego wydajność. Badania pokazują, że ponad 60% użytkowników sieci opuszcza stronę, jeśli ta ładuje się dłużej niż 3 sekundy. Dlatego należy zadbać o bardzo dobrą usługę hostingową oraz zoptymalizowanie całej zawartości sklepu – również pod kątem poprawnego wyświetlania na ekranach urządzeń mobilnych.

Autor wpisu: Soluma Interactive, Grzegorz Wiśniewski