Sklep internetowy wciąż jest bardzo dobrym pomysłem na biznes, o ile oczywiście będzie się czymś wyróżniać na tle konkurencji i zostanie skutecznie wypromowany. Wielu początkujących e-przedsiębiorców skupia się na warstwie graficznej i asortymencie, zapominając, co tak naprawdę jest fundamentem sklepu. Mowa oczywiście o hostingu. Wybierając dostawcę usługi hostingowej dla sklepu internetowego musisz zwrócić uwagę na kilka kluczowych parametrów.
Sklep internetowy, w odróżnieniu od np. zwykłej strony firmowej czy bloga, jest bardzo „zasobożerny”, co oznacza, że zawiera ogromne ilości różnego rodzaju treści. W dodatku celem każdego właściciela powinno być sukcesywne zwiększanie asortymentu, a to oznacza kolejne gigabajty niezbędnej przestrzeni na serwerze. Zdjęcia, opisy, formularze, ikony, mnóstwo podkategorii – nie ma wątpliwości, że sklep internetowy naprawdę potrzebuje pojemnego hostingu.
Jeśli popełnisz błąd i wybierzesz bardzo tanią usługę bez zwrócenia uwagi na pojemność, szybko za to zapłacisz i to dosłownie. Będziesz bowiem zmuszony do wykupienia dodatkowego miejsca, co zawsze jest o wiele droższe, niż zamówienie większej przestrzeni w pakiecie.
Bardzo ważny parametr, ponieważ sklepy internetowe w założeniu są odwiedzane przez dużą liczbę użytkowników, a każda taka wizyta wiąże się ze stopniowym wyczerpywaniem limitu transferu. Idealnym rozwiązaniem będzie zatem wybranie takiego pakietu usług hostingowych, który nie narzuca właścicielowi żadnego limitu transferu.
Nie sugeruj się tym, że na początku Twój sklep nie zużywa dużej ilości transferu. Z czasem to się zmieni, oczywiście wraz ze wzrostem liczby klientów. Lepiej być na to przygotowanym i nie ryzykować, że np. podczas organizowania wyprzedaży w sklepie użytkownicy wyczerpią cały transfer w ciągu jednego dnia.
E-sklep to biznes, który musi pracować non stop. Dlatego koniecznie poszukaj hostingu gwarantujące bezawaryjną dostępność serwera (tzw. uptime) na poziomie 99,5%. Jeśli dojdzie do przerwy w dostępie do serwera, klienci po prostu nie będą mogli korzystać z oferty sklepu, a to z pewnością zrazi ich do sprzedawcy. Takie straty wizerunkowe trudno jest później odrobić.
Wybierając serwer dla sklepu internetowego koniecznie trzeba zdecydować się na taki, który gwarantuje natychmiastowy dostęp do zasobów witryny, bez żadnych opóźnień. Internauci nie lubią czekać, a według wszelkich badań czas oczekiwania na załadowanie strony powyżej 3 sekund, powoduje opuszczenie witryny przez połowę użytkowników! Czyli dysponując wolnym serwerem możesz z góry pożegnać się z około 50% klientów.
Jeśli stoisz właśnie przed decyzją odnośnie wyboru hostingu dla swojego e-sklepu, skup się na tych parametrach, które opisaliśmy. Zwróć również uwagę na poziom bezpieczeństwa gwarantowany przez dostawcę, częstotliwość wykonywania kopii zapasowych oraz opiekę techniczną. Jeśli masz jeszcze jakieś pytania – skontaktuj się z nami. Pomożemy!
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.