Data wpisu: 23.10.2019

Jaki hosting dla małego, średniego i dużego sklepu internetowego wybrać?

Kluczowym elementem e-biznesu jest zapewnienie niezawodnego i szybkiego działania strony internetowej sklepu internetowego. Każdy przedsiębiorca wchodzący do tej branży stanie więc przed dylematem: jaki hosting wybrać? Opcje są trzy: serwer współdzielony, VPS lub dedykowany. O tym, którą z nich wybrać, powinna decydować przede wszystkim wielkość i popularność sklepu internetowego. Sprawdź nasze praktyczne wskazówki.

Serwer współdzielony

Obecnie standardowo takie serwery są umieszczane na szybkich dyskach SSD. Serwer współdzielony jest interesującą opcją dla właściciela niewielkiego, dopiero rozwijanego sklepu online, który nie wie jeszcze, czy ten pomysł na biznes wypali.

Ogromną wadą serwerów współdzielonych jest to, że parametry hostingu mogą się w każdej chwili pogorszyć w zależności od obciążenia – jeśli przykładowo na jednym serwerze są umieszczone trzy sklepy online i jeden z nich gwałtownie zwiększy liczbę użytkowników, to pozostali klienci hostingu będą na tym cierpieć. Warto mieć to na uwadze.

Jeśli z góry zakładasz zbudowanie większego, dość popularnego sklepu www, lepszym wyborem powinna być dla Ciebie kolejna opcja.

Serwer wirtualny VPS

VPS to już serwer prywatny, a więc nie jest dzielony z innymi klientami hostingu. Ma to tę zaletę, że użytkownik może dość swobodnie dobrać parametry usługi w zależności od swoich realnych potrzeb, co w przypadku sklepu internetowego jest bardzo istotne. Pamiętajmy natomiast, że serwer VPS ma swoje ograniczenia i w przypadku gwałtownego wzrostu ruchu na stronie oraz rozbudowania sklepu do wielkości giganta branży e-commerce, to rozwiązanie stanie się niewydolne. Wówczas zostaje nam trzecia, zdecydowanie najbardziej efektywna opcja.

Serwer dedykowany

Jak sama nazwa wskazuje jest to serwer, którego parametry dobiera się stricte pod klienta. Dzięki temu można stworzyć przestrzeń serwerową o praktycznie dowolnych możliwościach, zdolną obsłużyć nawet największy sklep online czy portal aukcyjny. Klient usługi otrzymuje własny serwer, którego z nikim nie dzieli i sam decyduje, jakie będą jego parametry w zakresie chociażby transferu czy pojemności. Serwer dedykowany to bezdyskusyjnie najlepszy wybór dla właścicieli dużych e-sklepów, generujących kilka tysięcy (lub więcej) transakcji w ciągu doby.


Autor wpisu:
Grzegorz WiśniewskiSoluma Interactive

Sprawdź nas!

Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.

Darmowa konsultacjaZobacz ofertę

Przewiń do góry