Jak wykorzystać content marketing do promocji sklepu internetowego? Proste sposoby

Data wpisu: 08.03.2018
Zdjęcie główne #1435 - Jak wykorzystać content marketing do promocji sklepu internetowego? Proste sposoby

Jeśli masz sklep internetowy i pierwszy raz słyszysz o content marketingu, to w ciemno zakładamy, że biznes nie idzie Ci najlepiej. Trudno bowiem spodziewać się wielkich sukcesów w sytuacji, gdy przedsiębiorca ignoruje najważniejszy trend w branży e-commerce. Content marketing jest najskuteczniejszym narzędziem do zwiększania zainteresowania ofertą sklepu, budowania jego rozpoznawalności oraz pozycjonowania strony w wyszukiwarce. Na szczęście możesz jeszcze nadrobić zaległości. Oto kilka prostych sposobów na wykorzystanie content marketingu do promocji sklepu internetowego.

Opisy produktów

Przede wszystkim zacznij od tego, co ma największy wpływ na decyzje zakupowe Twoich klientów: uatrakcyjnienia opisów produktów. Zapomnij o kopiowaniu opisów ze stron producentów czy tym bardziej konkurencji (sic!). Te teksty muszą być unikalne i znacznie rozbudowane. Kilka zdań to zdecydowanie za mało!

Obecnie obowiązuje trend upodabniania opisów produktów do tekstów poradnikowych. Opisy powinny być znacznie dłuższe (nawet ponad 2000 znaków ze spacjami), mieć tytuł, śródtytuły, odpowiednie formatowanie, zawierać słowa kluczowe, ale najlepiej zgodnie z techniką long tail. Tak stworzony opis będzie bardzo wartościowy dla klienta, a do tego przyciągnie uwagę robotów wyszukiwarki.

Blog

Naprawdę nie masz jeszcze bloga na stronie sklepu? Na co więc czekasz? Aż konkurencja odjedzie w siną dal? Blog jest niezbędnym elementem sklepu, ponieważ możesz za jego pośrednictwem dzielić się z klientami wartościowymi poradami, inspirować ich do zakupów, podpowiadać im różne ciekawe rozwiązania. To także odpowiednie miejsce do tego, by udowodnić, że naprawdę masz pojęcie na temat tego, co sprzedajesz.

Poza tym nie zapominajmy, że blog to najważniejsze narzędzie SEO. Dobra, rozbudowana, interesująca treść wpływa na znaczne zwiększenie zaufania do strony, co bezpośrednio przekłada się na jej lepsze odbieranie przez algorytm. Google kocha e-sklepy z dużą liczbą artykułów poradnikowych. Nie kocha tych, które nie oferują klientom niczego poza asortymentem.

Social media

Sklep internetowy musi wykorzystywać media społecznościowe nie tyle do promocji, co do utrzymywania stałego kontaktu z klientami. To świetny sposób na informowanie o nowościach w ofercie, inspirowanie użytkowników, angażowanie ich w akcje specjalne.

Dobrze prowadzone kanały w social media są dla e-sklepu narzędziem do budowania rozpoznawalności i zasięgu marki. Trzeba przy tym pamiętać, że sama obecność w mediach społecznościowych to zdecydowanie za mało. Liczy się wychodzenie z inicjatywą, co oznacza chociażby zachęcanie społeczności do dyskusji oraz aktywne branie w niej udziału.

Nie bagatelizuj content marketingu. Nie rezygnuj z niego na rzecz standardowej reklamy, bo to na dłuższą metę się po prostu nie opłaca. Jeśli potrzebujesz pomocy w prowadzeniu skutecznych działań content marketingowych, skontaktuj się z nami.

Autor wpisu: Soluma