Skoro zaczynasz czytać ten wpis, to w ciemno możemy założyć, że albo już masz sklep internetowy, albo przymierzasz się do jego uruchomienia. To normalne, że codziennie martwisz się o to, czy pozyskasz odpowiednią liczbę klientów i utrzymasz się na rynku. Pewne jest również to, że bez prowadzenia skutecznych działań promocyjnych nie masz nawet co marzyć o sukcesie w branży e-commerce. Wielu e-sprzedawców popełnia tutaj zasadniczy błąd i nie dostosowuje reklamy do aktualnych trendów oraz specyfiki swojej oferty. Jak tego uniknąć i przestać wyrzucać pieniądze w błoto? Przeczytaj!
Jeśli masz ograniczone środki na promocję, to wydatkuj je wtedy, gdy istnieje największy popyt na Twoje produkty. Czyli? Chociażby w okresie przedświątecznym. W całym roku mamy wiele momentów, które śmiało można uznać za czas żniw dla branży e-commerce. Pamiętaj jednak przede wszystkim o tym, co oferujesz i czy Twoja grupa docelowa akurat będzie tego szukać.
Załóżmy, że prowadzisz sklep ze zdrową żywnością. Kiedy powinieneś reklamować swoją ofertę? Wystarczy to sprawdzić w podstawowym narzędziu dla branży e-commerce, czyli Google Trends. Wskazuje ono, że takie hasła, jak „dieta” są najczęściej wyszukiwane w styczniu.
Blogowanie jest jedną z najskuteczniejszych form promocji sklepu internetowego. Niewątpliwą zaletą tej strategii content marketingowej jest to, że przynosi ona efekty przez cały rok i w kolejnych latach. Przykładowo: jeśli stworzysz obszerny, atrakcyjny poradnik na temat wyboru stroju kąpielowego, to przyniesie Ci on klientów wiosną roku 2018, 2019, 2020 i tak dalej. Oczywiście pod warunkiem, że będziesz go uaktualniać.
Jak na pewno wiesz, galerie handlowe w okresie przedświątecznym stosują rożne sztuczki, które mają nas przekonać do szerokiego otwarcia portfeli. A to zapachy, a to muzyczka, a to wystrój. Dokładnie tak samo może postąpić właściciel e-sklepu. Zmieniaj wygląd strony głównej w zależności od aktualnego sezonu, by pokazać, że sklep żyje i tworzy przyjazne warunki do robienie zakupów. Wówczas możesz kierować ruch z wyszukiwarki czy reklamy AdWords ze świadomością, że layout jest adekwatny do nastroju klientów.
Jeśli możesz sobie pozwolić na dużą elastyczność we wprowadzaniu asortymentu do sklepu, to koniecznie reaguj na zmieniające się, choćby chwilowe trendy. Prosty przykład: sprzedajesz koszulki z kreatywnymi hasłami. Jeśli usłyszysz jakąś wyjątkowo oryginalną wypowiedź czołowego polityka, to możesz mieć pewność, że wkrótce stanie się ona internetowym viralem. Od razu zainwestuj w partię koszulek z tym cytatem i wspomóż sprzedaż konkretną kampanią reklamową np. w sieci AdWords.
Akcyjne prowadzenie działań reklamowych na rzecz sklepu internetowego będzie o wiele skuteczniejsze, niż stałe inwestowanie skromnych kwot w promocję, która jest źle dopasowana do okresu, potrzeb klientów czy po prostu grupy docelowej. Przygotuj się jednak na to, że jeśli reklama wypali, to Twój sklep przeżyje oblężenie – zastanów się więc, czy będziesz w stanie zapewnić obsługę na odpowiednio wysokim poziomie. To samo dotyczy infrastruktury informatycznej sklepu.
Sprawdź naszych specjalistów w praktycznym działaniu. Zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy - przejrzyj ofertę lub skorzystaj z bezpłatnej konsultacji.